Campanie de prevenire a accidentelor de circulație în care sunt implicați bicicliști, conducători de trotinete mopede și motociclete

Avantajele pe care le oferă bicicleta se pot transforma în serioase inconveniente, dacă nu este utilizată corect pe drumurile publice.

 Mersul pe bicicletă nu înseamnă doar menținerea echilibrului, ci și formarea deprinderilor necesare deplasării în siguranță (în condițiile unui trafic intens) și respectarea regulilor de circulație.

Este cunoscut faptul că rezultatul unei coliziuni între un vehicul de tonaj superior și un vehicul pe 2 roți (bicicletă) este întotdeauna în detrimentul celui din urmă, inclusiv al biciclistului, care de regulă suferă vătămări corporale grave.

De aceea toți participanții la traficul rutier, indiferent de calitatea acestora au obligația legală de a adopta o conduită care să ducă la evitarea producerii de victime omenești și pagube materiale.

Citeste și:  S-a terminat Yellowstone: ce urmează?

Pentru a conduce o bicicletă pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani.

Copiii sub 14 ani pot circula doar în locuri special amenajate, parcuri sau proprietăți private, iar deplasarea pe drumurile publice se face doar însoțiți de adulți.

Bicicletele trebuie conduse pe partea dreaptă a drumurilor publice, cât mai aproape de bordură sau acostament. Acolo unde există piste speciale pentru biciclete, conducătorii acestora le vor folosi obligatoriu. Unde există acostamente amenajate cu prundiș, pământ bătătorit sau poteci laterale, bicicliștilor li se recomandă folosirea lor.

La schimbarea direcției de mers asigurați-vă temeinic și semnalizați din timp intenția de a vira. Semnalizarea se efectuează cu cel puțin 50 m în localități, respectiv 100 m în afară, înainte de efectuarea manevrei.

Citeste și:  Uniunea Ziariştilor Profesionişti din România face apel la instituţiile statului să ia măsuri de protejare a activităţii jurnaliştilor

INTENȚIA DE A VIRA TREBUIE SEMNALATĂ CU MÂNA, ASTFEL:

  • brațul stâng întins orizontal la schimbarea direcției de mers spre stânga sau la depășire;
    • brațul drept întins orizontal la schimbarea direcției de mers spre dreapta;
    • brațul drept întins orizontal balansat în plan vertical la oprirea bicicletei.

Virajele spre drepta se încep de pe partea dreaptă a drumului iar virajele spre stânga de lângă axul drumului. Apropierea de axul drumului se realizează din timp, înainte de efectuarea propriu-zisă a manevrei.

Bicicletele care rulează pe drumurile publice trebuie să fie echipate:

  • cu dispozitiv de frânare eficace;
  • cu un sistem adecvat, funcțional, de direcție și de avertizare sonoră (se interzice echiparea și folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor).
  • în partea din față cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roșie și cu cel puțin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeași culoare.
Citeste și:  România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor educaţionale

Pentru un plus de siguranță se recomandă ca biciclistul să poarte cască de protecție omologată, iar în mod obligatoriu pentru a putea fi observat de ceilalți participanți la trafic să poarte îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă.

Pe timpul circulației pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligați să aibă asupra lor actul de identitate.

Sursa foto, examinat.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.