După mai mult de 1 an și jumătate de la închiderea granițelor și mai multe perioade de restricții severe, una dintre cele mai vaccinate țări din lume, Israel, anunță noi condiții pentru accesul în țară de turiștilor străini. Aproximativ 65% din populația Israelului a primit deja schema completă de vaccinare, iar autoritățile au decis la finalul lunii august administrarea dozei a treia de vaccin.
Autoritățile de la Ierusalim au emis un ordin care prevede reluarea turismului internațional, precum și noile reguli după care turiștii din majoritatea țărilor lumii vor putea vizita Israelul. Momentan, accesul este permis doar grupurilor organizate printr-o agentie de turism, neindicându-se o dată anume pentru primirea turiștilor individuali.
Condițiile de călătorie în Israel începând cu 19 septembrie 2021: certificat de vaccinare, test COVID PCR, test serologic și PCR efectuat la intrarea în țară, plus PLF completat înainte de plecarea din Romania Ministerul Turismului din Israel a anunțat oficial că, începând cu data de 19 septembrie 2021, grupurile de turiști formate din 5 și până la 30 de persoane, vor putea călători din nou liber în Israel.
Turiștii ce fac parte din aceste grupuri trebuie să îndeplinească simultan următoarele condiții:
1. sunt vaccinați cu schema completă;
2. nu au trecut mai mult de 6 luni de la imunizare;
3. prezintă la intrarea în țară un test PCR negativ efectuat cu cel mult 72h înainte de intrarea în Israel;
4. sunt de acord să efectueze la sosirea pe aeroportul Ben Gurion din Tel Aviv, pe cheltuiala proprie, un alt test PCR și un test serologic care să ateste efectuarea vaccinului.
Până la sosirea rezultatului, turiștii își pot continua călătoria în Israel, conform programului planificat.
Momentan doar grupurile cu structura anterior menționată au acces în Israel iar agenția de turism tour operatoare are obligația de a transmite lista completa a turiștilor cu minim 2 săptămâni înaintea călătoriei. Testul efectuat la intrarea în Israel pe cale aeriană costă 80 NIS (circa 105 RON) cu plată în avans sau 100 NIS (circa 132 RON) plată pe loc, în aeroportul Ben Gurion din Tel Aviv.
În cazul în care au trecut mai mult de 6 luni de la imunizarea prin vaccinare, turiștii români nu vor mai putea intra în Israel decât dacă vor avea efectuată și o a treia doză de vaccin, care să le revigoreze răspunsul imunitar la un eventual contact cu virusul.
Adițional, turiștii trebuie să completeze și un formular simplu de localizare, cu maxim 24h înainte de plecarea spre Israel, formular ce conține informații precum data și tipul vaccinului ce le-a fost administrat, persoane alături de care călătoresc sau țări vizitate în ultimele 14 zile.
Doar turiștii din țările de pe lista galbenă și portocalie pot intra momentan în Israel. România se află pe lista portocalie.
Aceste condiții sunt valabile pentru toți turiștii ce vor călători din țări considerate portocalii sau galbene de către statul israelian. România se află, momentan, pe lista portocalie, alături de aproape toate celelalte țări ale lumii, în vreme ce pe lista galbenă sunt 12 state, considerate cu risc minim. În prezent, pe lista roșie, se află doar Brazilia, Turcia, Bulgaria și Mexic, ceea ce presupune că turiștilor sosiți din aceste țări nu le este permisă intrarea în Israel.
„Am gândit și inițiat acest set de reguli încă din luna mai, când a fost demarat și un program pilot ce s-a dovedit a fi un succes. Prin acest program, aproximativ 2000 de turiști din Statele Unite ale Americii și anumite țări din Europa au putut vizita Israelul în sezonul estival, nefiind identificat niciun caz de infectare în rândul acestor persoane. Suntem nerăbdători să primim și mai mulți turiști, dat fiind că turismul este unul dintre motoarele țării noastre și sperăm că toate aceste măsuri, deși pot părea restrictive, ne vor ajuta să călătorim în siguranță, cu riscuri minime. Rămânem precauți, pentru că ne dorim să primim cât mai curând și turiști individuali, nu doar grupuri.” a declarat Ksenia Kobyakov, director pentru dezvoltarea de noi pieţe, în cadrul Ministerului Turismului din Israel.