Cel mai mare terminal RAT, dar și cel mai verde, se deschide mâine

Terminalul are 12 peroane, stații de încărcare rapidă pentru autobuzele electrice, panouri fotovoltaice, un acoperiș înverzit și o zonă verde.

Primăria continuă implementarea strategiei dedicate mobilității sustenabilă în municipiul Brașov, transportul în comun fiind axa principală de dezvoltare a unei mobilități ecologice. Astfel, de mâine va fi deschis primul terminal verde din municipiul Brașov, cel de la gară, care este și cel mai mare din municipiu, având 12 peroane. Noul terminal va asigura legătura dintre gară și 14 zone din oraș sau din aria metropolitană.

,,Este foarte important să creăm din Gara Brașov un pol de mobilitate și de intermodalitate pentru orașul nostru. Este un șantier pe care l-am început anul trecut, care, iată, a ajuns la final și pe care îl punem în funcțiune. Vor urma reamenajări și reinterpretări urbanistice ale spațiului rămas în fața gării: vom crea un supliment de locuri de parcare, într-o primă fază, și este foarte important ca întreaga zonă a gării să primească o haină nouă și o față nouă. Din păcate, așteptăm Ministerul Transporturilor să renoveze clădirea gării, care le este în proprietate. Noi am finalizat, acum, acest terminal modern, care oferă condiții civilizate tuturor brașovenilor. Are sisteme de producere de energie regenerabilă, eficiența energetică a fost în prim plan încă din faza de proiectare. Este un terminal modern, din toate punctele de vedere”, a declarat primarul Allen Coliban.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

Terminalul este construit în zona parcării publice din stânga gării și este cel mai mare din Brașov, dispunând de 12 peroane, dintre care 4 vor fi dotate cu stații electrice cu încărcare rapidă.

Acoperișul autogării este tip terasă verde, circulabilă, cu gazon. Deoarece partea din spate a clădirii este parțial îngropată, spațiul verde de pe construcție este în continuitate cu restul spațiului verde.

Totodată, terminalul înseamnă nu doar o zonă de peroane asfaltată, ci și amenajarea unui spațiu verde cu gazon, prevăzut cu 70 de arbori și 20 de arbuști decorativi, pentru confortul călătorilor care așteaptă autobuzul.

Pe copertina peroanelor au fost amplasate panouri fotovoltaice.

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

Platforma carosabilă asigură locul pentru oprirea a 12 autobuze, respectiv 9 locuri pentru autobuze cu lungime maximă de 13 m și 3 locuri pentru autobuze articulate cu lungime de 18 m.

Dintre acestea, 4 locuri sunt destinate încărcării autobuzelor electrice și sunt echipate cu stații de încărcare.

În plus, amplasamentul a fost prevăzut și cu 7 locuri de parcare pentru autoturismele persoanelor cu dizabilități.

Terminalul asigură accesul brașovenilor spre gara Brașov pe următoarele linii: 4, 17B, 29, 32, 35, 37, 40, 54, legătura cu aeroportul pe linia A1 și cu zona metropolitană pentru liniile: 310, 320, 511, 520, 540

Acest proiect face parte din strategia municipalității de transformare a transportului în comun în principala alternativă de mobilitate urbană, în locul autoturismelor proprii.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

,,Transportul în comun este soluția pe termen mediu și lung pentru a menține un trafic relativ relaxat în oraș, odată cu creșterea orașului și cu faptul că Brașovul este un oraș magnet atât din punctul de vedere al locuitorilor, cât și al turiștilor. Nu putem să dezvoltăm și să trecem de limitele, de barierele fizice ale acestui oraș fără prioritizarea transportului public, iar toate investițiile și demersurile pe care municipalitatea brașoveană le-a făcut în ultima perioadă și pe care le are în plan pentru următorii ani susțin acest demers”, a precizat primarul Allen Coliban.

Lucrările la acest terminal au fost executate de către asocierea S.C. Romfit Grup S.R.L. – lider – cu S.C. Har&H S.R.L. Valoarea lucrărilor a fost de 16,4 milioane de lei, fără TVA, majoritatea fonduri europene nerambursabile.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.