Cele mai citate surse media din România în luna mai 2024

Analiza din luna mai a fost efectuată pe baza a peste 12.000 de materiale ale publicațiilor de presă, a emisiunilor de știri de televiziune și radio și a materialelor de pe site-urile web care au apărut în perioada 01 mai – 31 mai 2024. Din acest set extins, au fost identificate 6.306 de materiale valide.

Posturile de televiziune, cu o pondere de 42%, rămân cele mai citate surse, urmate de mediul online cu o cotă de 38%. Pe locul trei se află presa scrisă care deţine 19% din total, iar radiourile se menţin în zona de 1%.

Clasamentul general – Top 10

Antena 3 CNN îşi menţine în luna mai poziţia de lider în topul general cu 788 citări, urmată de Fanatik pe poziţia secundă cu 531 citări, în timp ce Digi 24 închide podiumul cu 457 citări. Pe locul patru se situează o altă televiziune, Digi Sport, cu 311 citări, iar poziţia a cincea este ocupată de Adevărul citat în 281 materiale. gsp.ro întruneşte 278 citări, ceea ce îl plasează pe locul al şaselea, urmat de hotnews.ro cu  266 citări. Ultimele trei poziţii ale clasamentului sunt reprezentate de Pro TV, citat de 229 de ori, g4media.ro cu 206 citări în alte redacţii de presă, iar cancan.ro este citat în182 materiale jurnalistice.

Presă scrisă – Top 5

Fanatik domină clasamentul cu 531 citări, continuând să fie cea mai citată publicaţie. Vârful de vizibilitate a fost atins în ziua de 21 mai când a înregistrat 46 citări în alte media. Ştirile din lumea fotbalului sunt preferate de către redacţiile de presă care citează Fanatik. Ca un exemplu, FCSB a fost menţionat/ă în 236 articole, iar Gigi Becali în aproximativ 177 articole.

Pe locul al doilea se află Adevărul cu 281 referințe, fiind citat de alte redacţii media cu precădere în 28 mai. Libertatea ocupă poziția a treia cu 148 citări. Miodrag Belodedici a fost prins băut la volan şi a rămas fără permis, la doar câteva ore după ce a jucat în meciul „Generației de Aur” de pe Arena Națională. Declaraţia acordată de acesta redacţiei Libertatea a reprezentat cel mai citat subiect.

Clasamentul se continuă cu Click, citat în124 de materiale jurnalistice, cu un vârf de vizibilitate în data de 3 mai. Ziarul Financiar închide top 5 cu 104 citări.

Citeste și:  Influenceri plătiți să facă propagandă electorală pe TikTok. Când devine ilegală campania politică din online?

Posturi TV – Top 5

Antena 3 CNN rămâne şi în luna mai cea mai citată televiziune cu 788 citări. Intervenţia telefonică la Antena 3 CNN a premierului Marcel Ciolacu despre donarea de sisteme de apărare Patriot Ucrainei a fost cea mai preluată declaraţie.

Poziția secundă aparține postului Digi 24, menționat de alte redacții din țară de 457 de ori. Cel mai citat material al postului este tot o declaraţie a premierului Marcel Ciolacu despre donarea de sisteme de apărare Patriot către Ucraina, de data aceasta oficialul fiind prezent în platoul Digi 24. Locul trei în clasament este ocupat de Digi Sport cu 311 citări și un vârf al vizibilității acestora în data de 14 mai. Pro TV se situează pe poziția a patra cu 229 citări. România TV închide clasamentul cu 166 citări.

Radio – Top 5

RFI, cu 19 citări, conduce topul celor mai citate posturi de radio în luna mai. Europa FM se poziționează pe locul al doilea cu 11 citări. Radio România Actualităţi închide podiumul cu 8 citări, urmat de Magic FM cu 5 citări şi Virgin Radio cu 2 citări.

Online – Top 5

gsp.ro conduce clasamentul online cu 278 citări. Ca şi în cazul Fanatik, cele mai citate materiale fac referire la fotbal. Spre exemplu, FCSB a fost menţionat/ă în 88 de articole, iar Gigi Becali are aproximativ 50 de menţionări.

Pe locul al doilea, cu 266 citări în alte surse, s-a situat hotnews.ro. Vârfurile de vizibilitate pentru citări au fost zilele de 9 şi 10 mai. Subiectul cel mai citat: amenzile rutiere. Amenzile de circulație nu vor crește de la 1 iulie odată cu majorarea salariului minim la 3700 de lei. Surse oficiale au declarat pentru hotnews.ro că punctul de amendă va fi înghețat până la finalul anului.

Podiumul este închis de g4media.ro, citat de alte surse media din țară de 206 ori și cu un vârf al citărilor în datele de 14 şi 23 mai. Subiectul cel mai citat îl are în centru pe fostul şef al SRI, Florian Coldea. Conform unor surse judiciare citate de g4media.ro, care a publicat iniţial informaţia, Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă ar fi suspecţi într-un dosar de trafic de influenţă în instanţe şi spălare de bani, alături de avocatul Doru Trăilă.

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

Pe locul patru se află cancan.ro, citat în 182 de materiale jurnalistice în media din România, iar clasamentul este închis de recorder.ro cu 168 citări. Investigaţia recorder.ro, intitulată „Cartelul din Carpați”, despre averea impresionantă a primarului liberal Vlad Oprea, care conduce Sinaia de 20 de ani, a fost cel mai citat material.

Metodologie

Studiul celor mai citate surse de media din România oferă informaţii cu privire la numărul citărilor unor instituții media (print, online, radio, TV), fără a include şi agenţiile de presă. Cercetarea a fost realizată în perioada 01 mai – 31 mai 2024.

Raportul analizeză articolele din presa scrisă și on-line, precum și știrile difuzate de posturile de radio și TV în care au fost menționate numele surselor de informare în masă. Raportul a luat în considerare acele materiale care fac referire la articole, știri, comentarii și declaraţii ce au apărut în diferite media, cu condiţia ca acestea să nu fie republicări integrale din alte media.

Sintagmele folosite în elaborarea studiului pot fi recunoscute după următoarele forme: o declaraţie se află între ghilimele şi sursa este menţionată în fraze care arată astfel: “Joi, Libertatea a scris că …”/ “jurnaliştii de la Adevarul au notat că …”/ “Radio România Actualităţi informează despre …”/ “în interviul de la Antena 3 CNN X a spus că …”/ “potrivit unui studiu realizat de ziarul Capital …”.

Principalul criteriu conform căruia un anumit material a fost luat în considerare constă în referirea directă asupra unui articol, a unei declaraţii sau a unui comentariu publicat în alt mediu de informare (print, online) sau difuzat la un post de radio/TV. Suma referirilor unei surse citate nu include citările publicaţiilor care fac parte din acelaşi trust.

Atunci când sursa citată este menționată de mai multe ori în același material este luată în considerare ca o singură apariție – o singură citare a mediului respectiv.

Studiul analizează știrile difuzate și articolele publicate de peste 30 de posturi de radio și de televiziune, peste 100 de surse din presa scrisă, peste 3000 de surse online care publică regulat știri și articole noi.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

În procesul de monitorizare a materialelor din cadrul posturilor de televiziune, radiourilor și publicațiilor tipărite care au și o prezență online, raportarea a cumulat și citările provenite de pe site-urile aferente.

Analiza nu include materiale care:

  • se referă la presa străină;
  • sunt referinţe proprii – un ziar/post face referire la propriile sale informaţii sau articole, sau la cele din publicaţii aparţinând aceluiaşi trust;
  • sunt republicate integral dintr-un ziar sau un site;
  • citează publicaţii neactualizate (mai vechi de 3 ani), sau care se referă la media care nu mai există;
  • se referă la informaţii de pe site-urile unor companii şi organizaţii care nu sunt instituții media;
  • sunt reluări ale aceloraşi programe de la un anumit post TV sau radio;
  • fac referire la filme și programe difuzate de posturile de televiziune;
  • sunt comentarii despre o fotografie sau o copertă;
  • sunt review-uri publicate în presă sau difuzate la TV sau radio;
  • fac referire la agenţiile de presă precum Mediafax, news.ro, Agerpres etc sau provin de pe portalurile cu caracter de agregatori de conținut;
  • fac referire la profilul de business al unui mediu particular sau includ informaţii care reprezintă comentarii ale jurnaliştilor, fără ca acestea să fie corelate cu ceea ce este scris în articolele respective;
  • provin de pe platformele de socializare și comentariile postate în cadrul articolelor de pe site-urile de internet.

Informații detaliate privind monitorizarea mass-media pot fi găsite la adresa www.mediatrust.ro

Despre mediaTRUST România

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004, suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureauxd’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.