Cine domină online cursa pentru Primăria Capitalei? Topul candidaților

mediaTRUST a analizat în perioada 7 – 13 noiembrie 2025 prezenţa în presa online și social media a candidaţilor care şi-au anunţat intenţia de a participa la alegerile pentru Primăria Capitalei. Ne-am îndreptat atenţia asupra a doi indicatori, respectiv numărul de articole/postări difuzate şi audienţa generată de acestea.

Presa online rămâne principalul canal de vizibilitate pentru candidați, cu un total de 4,852 mențiuni în perioada analizată. Rețelele de socializare ocupă poziția secundă cu 2,394 postări.

Cei 10 candidaţi au fost menţionaţi în 7,246 materiale:

  • Anca Alexandrescu, candidat independent susţinut de AUR – 1,890 menţiuni
  • Daniel Baluţă, candidat PSD, primarul sectorului 4 – 1,624 menţiuni
  • Cătălin Drulă, candidat USR – 1,357 menţiuni
  • Ciprian Ciucu, candidat PNL, primarul sectorului 6 – 1,291 menţiuni
  • Vlad Gheorghe, candidat independent – 289 menţiuni
  • Virgil Alexandru Zidaru, candidat independent – 233 menţiuni
  • Ana Maria Ciceală, candidat SENS – 229 menţiuni
  • Liviu Negoiţă, candidat PUSL – 147 menţiuni
  • George Burcea, candidat POT – 117 menţiuni
  • Eugen Orlando Teodorovici, candidat independent – 69 menţiuni
Citeste și:  Agenția BNR Brașov își deschide porțile pentru public vineri, 12 decembrie

Share of voice număr de apariții 7- 13 noiembrie

Numărul de mențiuni  înregistrat de fiecare candidat ne arată cât de mult se discută despre aceştia.  Când ne uităm la audiența materialelor, prezentată in graficul de mai jos, observăm că ierarhia candidaților pentru primele patru poziţii rămâne aceeaşi, însă apar modificări în a doua jumătate a clasamentului.

Candidații George Burcea și Eugen Orlando Teodorovici ajung pe poziția a cincea, respectiv a şaptea în topul audiențelor. Interesul mediatic față de cei doi candidați este ridicat, chiar dacă numărul materialelor de presă publicate a fost relativ redus.

Share of voice audiență 7- 13 noiembrie

Se remarcă un vârf al vizibilităţii în data de 12 noiembrie 2025, pentru toţi candidaţii. Este ziua în care au fost publicate rezultatele sondajului Avangarde realizat în perioada 2 – 7 noiembrie 2025.

Citeste și:  Specialiștii atrag atenția că dizabilitatea nu este numai o problemă medicală, ci una de drepturi ale omului

În presa online, sursele care au difuzat cele mai multe materiale despre candidaţi au fost stiripesurse.ro, adevarul.ro , psnews.ro, romaniatv.net , b1tv.ro, hotnews.ro, g4media.ro.

Raportul face parte din seria săptămânală „Vizibilitatea candidaţilor la Primăria Capitalei în presa online şi social media”, realizată de mediaTRUST până la data scrutinului din 7 decembrie 2025.

Metodologie

Analiza a fost realizată de mediaTRUST România în perioada 7 noiembrie – 13 noiembrie 2025, pe baza mențiunilor din presa online şi social media (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, X, LinkedIn, podcast-uri, bloguri și forumuri).

Despre mediaTRUST România

Înființată în 1999, parte a Institute of Media Monitoring (IMM) din Polonia, mediaTRUST România, este compania de monitorizare media cu capital privat cu cea mai îndelungată experiență pe piață si cel mai vast portofoliu de clienți. Compania oferă clienţilor săi acces la informaţiile apărute zilnic în mass media (presă scrisă, online, radio şi TV) din 15 ţări din Europa Centrală şi de Est. Din 2004, suntem membri ai organizaţiei internaţionale de elită FIBEP (Federation Internationale des Bureauxd’Extraits de Presse), iar în 2014 am devenit membri BRAT (Biroului Român de Audit Transmedia) şi ARMA (Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.