Circulația celor 51 de autobuze electrice a însemnat reducerea cu peste 800 de tone a dioxidului de carbon din aerul Braşovului. Au fost parcurși 1.000.000 de km

Autobuzele electrice SOR achiziţionate de municipalitate cu fonduri nerambursabile au parcurs un total de peste 1.000.000 de km în oraşul nostru, ceea ce înseamnă o contribuție importantă în privința reducerii poluării, atât prin înlocuirea parcului auto diesel al companiei de transport, cât și prin oferirea, datorită condițiilor bune de transport, unei alternative la autoturismul propriu. Până la acest moment, au fost recepţionate 51 de autobuze electrice SOR, acest tip de vehicule nepoluante fiind introduse în circulație pe liniile 9, 15, 22, 23B, 32, 34, 36, 50 și 53.

,,Un milion de kilometri parcurși cu autobuzele electrice în Brașov și peste 800 de tone de dioxid de carbon care nu au mai ajuns în aerul brașovean. Municipalitatea a recepționat până acum 51 din cele 60 de autobuze electrice marca SOR, și a pus în circulație 26 de troleibuze Solaris”, a precizat viceprimarul Flavia Boghiu.

Toate cele 10 autobuze electrice cu lungimea de 8 metri ce deservesc zona Centrului Vechi al orașului au fost livrate, fiind introduse în circulaţie. Din totalul de 50 de autobuze electrice de 12 metri contractate, până acum au fost recepţionate 41. Estimările RATBV arată că pe parcursul anului 2021 autobuzele electrice, inclusiv cele ce urmează a fi recepționate, vor parcurge în Brașov peste 2.000.000 de km.

Citeste și:  170 kg de articole pirotehnice, confiscate de către polițiștii brașoveni

Potrivit contoarelor afișate pe site-ul www.ratbv.ro, doar introducerea în trafic a autobuzelor electrice și troleibuzelor noi, din data de 25 mai 2020, a însemnat o reducere de peste 800 de tone de dioxid de carbon (CO2), aproape 40 de tone de oxizi de azot (NOx), peste 16 tone de monoxix de carbon (CO), peste cinci tone de hidrocarburi și aproape 800 de kg de particule (PM 2,5; PM 10 etc.). Oxizii de azot sunt substanțe ce produc iritarea și/sau lezarea căilor respiratorii, favorizează formarea ploilor acide, precum și a fenomenului de smog deasupra orașelor.

Autobuzele electrice de 12 metri sunt produse de firma SOR Libchavy s.r.o., din Cehia, și au câte trei uși duble, podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate de 102 călători, dintre care 35 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, trei validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație. De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (şapte camere video / vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Ele sunt dotate cu motor electric de tracțiune amplasat central, cu o putere nominală de 160 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 263 kWh și autonomie de minim 200 km.

Citeste și:  România a primit avizul formal al OCDE în domeniul politicilor educaţionale

Autobuzele electrice de 8 metri sunt produse tot de SOR Libchavy s.r.o., din Cehia și au câte două uși (ușa a doua dublă), podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate de 53 călători, dintre care 16 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, două validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație. De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (şapte camere video/vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat. Ele sunt dotate cu motor electric de tracțiune de putere nominală 120 kW, sistem de recuperare a energiei la frânare și baterii de tracțiune cu o capacitate de 172 kWh și autonomie 220 km.

Citeste și:  Uniunea Ziariştilor Profesionişti din România face apel la instituţiile statului să ia măsuri de protejare a activităţii jurnaliştilor

Toate autobuzele electrice de 8 metri, precum şi 10 dintre cele de 12 metri, sunt dotate cu un sistem avansat de asistență a șoferului (ADAS) pentru prevenirea coliziunilor cu pietonii, bicicliștii sau vehiculele care circulă în părțile laterale ale autobuzului, se află în „unghiul mort” sau pe o traiectorie de coliziune cu autobuzul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.