Scandal la spitalul de Psihiatrie și Neurologie Brașov, acolo unde conducerea unității reclamă calitatea mâncării livrată de firma de catering. Mai precis, directorul unității, doctorul Florin Bîgiu susține că firma de catering își bate joc de paciențăă care trebuie să primească hrana. Potrivit conducerii unității pacienții au avut surpriza să găsească în mâncare obiecte străine: „Am găsit în mâncarea adusă pentru pacienți plicuri cu ceai, fragmente de mănuși folosite la prepararea hranei, recent chiar o mănușă întreagă care plutea în oala cu tocăniță, dop de chiuvetă în oala cu ciorbă”, susține doctorul Bîgiu. Managerul unității spune că deseori s-a întâmplat ca angajații firmei de catering să livreze spitalului mai puține porții, sau mincarea destinată altor spitale, lucrul atestat chiar de etichetele aplicare pe recipiente. „S-a livrat hrană către Spitalul de Psihiatrie și Neorulogie în recipiente etichetate pentru alte unități spitalicești, deși regulamentul este clar în acest sens. Spre exemplu, s-a primit un preparat din spanac într-un recipient destinat staționarului Mârzescu, vas pe care scria ‘ceai’”, a mai adăugat dr. Florin Bîgiu. Cât despre igiena vaselor în care este livrată mâncarea pacienților, directorul unității spune că nu întotdeauna acestea sunt curate, deși recipientele trebuie să fie de unică folosință „nu întotdeauna recipientele sunt curate și ambalate corespunzător. Din păcate, nu putem identifica întotdeauna toate aceste nereguli la momentul preluării hranei, pentru a le trece în procesul-verbal de predare-primire”, a mai adăugat dr. Bâgiu. Managerul interimar al Spitalului de Neuro-Psihiatrie spune că este dificilă identificarea tuturor neregulilor la momentul preluării porțiilor de hrană, pentru notarea neregulilor în procesul verbal de predare-primire, iar aspectele constatate după câteva zile sunt contestate de departamentul juridic al firmei de catering.
„Referitor la afirmația că în recipientul cu ciorbă a fost găsit un pliculeț de ceai, vă aducem la cunoștnță că este exclus ca din vina societății noastre să se fi produs acest incident. La momentul recepției hranei de către autoritatea contractantă nu s-au consemnat în Procesul verbal de predare-primire dejun, mențiuni privind acest aspect, privind aspectul cantitativ sau aspectul calitativ al hranei” a scris, reprezentantul firmei de catering în întâmpinarea formulată la reclamația spitalului.
Acesta cere conducerii unității spitalicești verificarea porțiilor de hrană, la momentul primirii acestora, lucru imposibil, de realizat, potrivit conducerii spitalului, care explică faptul că pentru a evita aceste accidente, ar trebui desemnat personal special însărcinat cu „pescuirea” obiectelor străine introduse de firma de catering în porțiile de hrană.