Construcția podului nou de lângă Voila e blocată în continuare. Se circulă încă pe cel vechi, dezafectat care nu e nici demolat, dar nici întreg. Hidroelectrica nu a dat aviz pentru demolare, iar constructorii nu știu ce să facă cu fundațiile podului. Să le păstreze sau să facă unele noi. Teoretic închis pentru circulația auto, podul vechi e tranzitat zilnic de mașini, deși nu e sigur. Un pod nou peste Olt ar permite mașinilor militare să ajungă mai repede la baza Grupului de Luptă NATO de la Cincu, transmite Televiziunea Română.
Oamenii din Cincșor sunt revoltați. S-au săturat să ocolească mereu 6 kilometri dacă vor să meargă la primărie, dispensar, farmacie sau la școală. Încă folosesc podul vechi care nu mai are balustrade, asfalt și, teoretic, e închis pentru circulația auto.
Vă reamintim că localnicii din Cincșor au protestat de mai multe ori anul trecut pentru că nu înțelegeau de ce a fost închis podul vechi, dacă nu îl demolează nimeni.
Cum podul vechi încă nedemolat, constructorul a adus acolo modulele structurii metalice pentru noul pod. Lucrurile s-au împotmolit din cauza disputei dintre proiectant şi constructor, legat de fundaţia podului. Proiectantul a propus consolidarea actualei fundaţii, iar constructorul vrea una nouă pe locul celei noi. Consiliul Județean Brașov așteaptă acum părerea altor specialiști după ce vor face noi expertize.
„Gânditi-vă că acest pod va fi tranzitat de armata română, și nu numai, cu vehicule de mare tonaj, și nimeni nu-și poate asuma acest risc de a construi acest pod pe niște fundații care nu sunt conforme”, a declarat pentru TVR, Mihai Pascu, directorul executiv al Direcției Drumuri Județene – CJ Braşov.
Potrivit sursei citate, autoritățile brașovene speră că, la sfârșitul lui august, să înceapă lucrarille iar noul pod să fie gata în vara viitoare, cu o întârziere de 3 ani. Pînă atunci, toată lumea ocolește trecând peste un pod care suportă maximum 12 tone dar e traversat de mașini mult mai grele, că să nu ocolească și mai mult pentru a ajunge la Cincu.
Costul podului a fost estimat la 15 milioane de lei, fără TVA, bani accesaţi în mare parte prin PNDL. Podul nou ar trebui să aibă aproape 100 de metri lungime.
Sursa, TVR