Adrian-Ioan Veștea, președintele Consiliului Județean Brașov, și Raul Doicescu, președintele SC BOG’ART SRL, au semnat contractul pentru realizarea obiectivului de investiții „Aeroportul Internațional Brașov-Ghimbav Etapa a III-a, Proiectare și execuție lucrări de construcții și instalații pentru 9 obiecte (Rest de executat)”.
Evenimentul a avut loc în incinta terminalului de pasageri al Aeroportului Internațional Brașov. Din partea Consiliului Județean au fost prezenți Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcției Implementare Aeroport, și Mihai Pascu, directorul executiv al Direcției Drumuri Județene și Servicii Publice, doi dintre membrii echipei CJ Brașov care coordonează realizarea Aeroportului.
Asocierea SC BOG’ART SRL (lider de asociere) – SC UTI FACILITY MANAGEMENT SA (asociat), același operator economic care a construit terminalul, și-a adjudecat contractul pentru continuarea lucrărilor la componentele infrastructurii aeroportuare, urmând să realizeze clădirea energetică, remiza PSI, posturile de control acces, gospodăria de apă, parcarea auto și drumul de acces terminal – DJ 103C, drumurile tehnologice interioare şi rețelele interioare în cadrul Aeroportului.
Valoarea totală a contractului este de 37.157.426,78 lei (cu TVA), din care 2.384.391 lei (fără TVA) reprezintă sume provizionate pentru remedierea infrastructurii deja executate, în cazul în care situația o impune. Amintim că realizarea componentelor aeroportuare a făcut obiectul unui contract adjudecat în ianuarie 2019 de către firma Construcții SA Sibiu, care însă nu și-a îndeplinit obligațiile asumate, realizând doar 12% din totalul lucrărilor. În consecință, administrația județeană a reziliat constractul în octombrie 2020 și a reluat procedurile de achiziție.
Potrivit prevederilor contractului încheiat astăzi, termenul de finalizare convenit este de șase luni de la emiterea de către Consiliul Județean Brașov a ordinului de începere a lucrărilor.
Pe lângă lucrările de construcţie propriu-zise, contractul include şi anumite revizuiri din punctul de vedere al proiectării, precum şi asistența tehnică din partea proiectantului pe toată perioada de execuție.
Lucrările cuprinse în acest contract sunt esențiale atât pentru funcționalizarea terminalului din punctul de vedere al asigurării utilităților în incintă (apă, canalizare, curent electric), cât și pentru realizarea căilor de acces în interiorul Aeroportului.
„După modul exemplar în care s-a derulat contractul pentru realizarea terminalului, am toată convingerea că vom avea şansa să vedem şi celelalte şapte obiecte duse la bun sfârşit în termenul contractual prevăzut. Avem cel mai frumos aeroport din România. Avem o clădire a terminalului care răspunde tuturor exigențelor, avem o identitate de arhitectură care a fost foarte bine pregătită de arhitectul Dorin Ștefan, avem spații generoase și consider că proiectul nostru este unul extrem de reușit. Sunt convins că noi construim un obiectiv extrem de important pentru România, iar acest lucru nu ar fi fost posibil fără a avea antreprenori serioși. Vreau să mulțumesc firmelor BOG’ART și UTI pentru eforturile făcute și pentru ceea ce au reușit să realizeze până în prezent. Ne dorim să construim aeroportul viitorului și chiar facem acest lucru. Am fi putut avea foarte ușor un turn de control fizic deja construit, dar în urma consultărilor cu specialiștii de la Eurocontrol și de la ROMATSA, am considerat că este important să fim deschizători de drumuri și să avem cea mai modernă tehnologie în domeniul serviciilor de navigație aeriană. De altfel, prin investițiile pe care le vom face în echipamentele de radionavigație vom avea capacitatea tehnică de a dirija de la Brașov zborurile pe șase aeroporturi. Decizia va veni, evident, de la ROMATSA – dacă se va dori ca pe viitor Brașovul să devină un centru pentru dirijarea traficului și dacă aici vor fi relocați controlori de trafic”, a spus președintele CJ Brașov, Adrian-Ioan Veștea.
„Din punct de vedere arhitectoric, tehnic, dar și sub aspectul dotărilor, Aeroportul din Brașov se prezintă la cele mai înalte standarde. Cu completarea de contract pe care o realizăm astăzi, vom ajunge la începutul anului viitor să avem un aeroport funcțional. În privinţa lucrărilor nu vom avea absolut nicio problemă. Important pentru noi este că vom livra o aerogară funcţională şi ne asumăm toată răspunderea pentru acest lucru. Vom livra un produs finit şi total funcţional. Braşovul merită un asemenea aeroport, la superlativ din toate punctele de vedere”, a afirmat Raul Doicescu, președintele SC BOG’ART SRL.
După semnarea contractului, președintele CJ Adrian-Ioan Veștea și directorul executiv Alexandru Anghel au realizat un tur al terminalului pentru reprezentanții mass-media, explicând funcțiunile fiecărui spațiu.
Terminalul Aeroportului Internațional Brașov este al treilea ca dimensiune din România, după cele de la Otopeni și Cluj-Napoca, având o arie desfășurată a celor trei niveluri – subsol, parter, etaj – de 11.780 mp. Construcția terminalului este încheiată, iar echipamentele și dotările au fost deja montate. Valoarea acestei lucrări a depășit 150 de milioane de lei, bani asigurați din bugetul propriu și din fonduri guvernamentale alocate în cursul anului trecut.