Contractul pentru studiul de fezabilitate care va fi necesar pentru modernizarea Transfăgărășanului – care este a doua cea mai înaltă cale din țară, după Transalpina – a fost semnat. Proiectantul are un a pentru a prezenta propunerile tehnice, ceea ce ar permite șoselei cele mai frumoase din țară să rămână deschisă timp de mai multe luni. În zonele cu risc de căderi de pietre/avalanșe vor fi construite copertine de protecție din beton.
,,Încă un pas important pentru modernizarea Transfăgărășanului ! Am semnat astăzi Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate (documentația de avizare a lucrărilor de interventii) pentru sectorul DN 7 C cuprins între km 104+000 și km 130+800. Compania RUTIER CONEX XXI SRL are la dispoziție 8,4 milioane de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport (PT ) și 12 luni pentru finalizarea contractului. În baza acestui contract trebuie stabilite soluții tehnice a căror aplicare să permită circulația pe Transfăgărășan pentru o perioada de timp cât mai îndelungată (de preferat pe tot timpul anului), inclusiv pe secțiunea Piscu Negru- Cabana Bâlea Cascadă. Soluțiile identificate trebuie să ofere în primul rând un grad ridicat de siguranță a traficului rutier”, a declarat Cristian Pistol, directorul CNAIR.
Modernizarea Transfăgărășanului va fi un proiect complex și costisitor. Cu toate acestea, beneficiile aduse siguranței rutiere, turismului și economiei locale vor justifica investiția.
Foto. Freepik.com @ frimufilms