Contribuabilii au termen până în 25 mai să depună Declarația privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice

Ai obținut venituri din activități independente în 2022? Nu uita că trebuie să le și declari la ANAF. Contribuabilii au termen până în 25 mai să depună Formularul 212 privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice. Formularul se poate depune fizic, la ghișeele administrațiilor fiscale, dar funcționarii recomandă variant online.

Ce este declarația unică? Declarația unică (formularul 212) este o declarație care se depune la ANAF pentru diverse categorii de venituri realizate de persoanele fizice.

Cine depune declarația unică? Declarația unică se completează și se depune de către:

  1. persoanele fizice care au realizat în 2022, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/și din străinătate și care datorează impozit pe venit și contribuții sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului fiscal
  2. profesioniștii, astfel cum sunt reglementați de art. 3 alin. (2) din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare
  3. persoanele fizice care obțin venituri exclusiv din drepturile de autor și drepturile conexe
  4. persoanele fizice care nu realizează venituri și care optează pentru plata contribuției de asigurări sociale de sănătate.
Citeste și:  DRDP Brașov: S-a acționat cu 102 utilaje și s-au răspândit 137 tone de material antiderapant

Care este termenul de depunere? Declaraţia se depune:

  • până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor în vederea declarării venitului realizat şi stabilirii/definitivării impozitului anual pe venit şi a contribuţiilor sociale;
  • până la data de 25 mai inclusiv a fiecărui an, pentru stabilirea şi declararea impozitului pe venitul estimat/norma de venit a se realiza în fiecare an fiscal, precum şi pentru declararea şi stabilirea contribuţiilor sociale datorate;
  • până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de realizare a veniturilor, sub sancţiunea decăderii, în cazul exercitării opţiunii privind destinaţia unei sume reprezentând până la 3,5% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil/câştigul net anual impozabil stabilit potrivit art. 123 alin. (3) din Codul fiscal, pentru susţinerea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii şi a unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private.
  • în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului/încheierii contractului între părţi, în cazul contribuabililor care încep o activitate în cursul anului fiscal sau al celor care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare pentru care impunerea este finală şi care nu au avut, până la acea dată, obligaţia depunerii declaraţiei unice.
Citeste și:  Braşov: Patru bărbaţi, sancţionaţi după ce şi-au fotografiat buletinul de vot

“Recomandăm ca Declarația unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere de la distanță, respectiv prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual sau prin intermediul site-ului e-guvernare, cu semnătură electronică calificată. Pentru completarea și depunerea acesteia, contribuabilii pot solicita sprijin apelând serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – call center – la numărul 031 403 91 60 sau prin email, accesând formularul unic de contact disponibil pe portalul www.anaf.ro”, a precizat pentru Radio România Brașov FM, purtătorul de cuvânt al Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Brașov, Oana Gonțea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.