Creșterea siguranței în trafic la intersecția străzilor Timișul Sec – Zaharia Stancu

Marți, 8 august, va fi pus în funcțiune un nou sistem de semaforizare la intersecția dintre străzile Timișul Sec și Zaharia Stancu, care va permite celor ce vin din zona Fundătura Hărmanului – Drumul CET-ului să vireze, în condiții de siguranță, pe str. Zaharia Stancu. Acest semafor va fi corelat cu cel de cale ferată de la Remat. Totodată, au fost semaforizate și cele două treceri de pietoni de pe str. Zaharia Stancu și Timișul Sec.

„Continuăm programul nostru de creștere a siguranței în trafic, atât pentru cel rutier, cât și pentru pietoni. Mâine punem în funcțiune un nou sistem de semaforizare, la intersecția dintre str. Timișul Sec și Zaharia Stancu. Din cauza traficului intens de pe Zaharia Stancu, dar și pentru că aceasta este o stradă cu mai multe benzi, exista un risc continuu de accidente pentru cei care veneau de pe str. Timișul Sec și doreau să vireze la stânga, pentru a ajunge în zona Coresi. S-au discutat două variante: interzicerea virării la stânga, iar cei care veneau de pe Timișul Sec ar fi trebuit să ocolească prin sensul giratoriu de la RATBV, ceea ce ar fi încărcat foarte mult acea intersecție, fie semaforizarea intersecției. Am ales a doua variantă, pentru că astfel am reușit să semaforizăm și trecerile de pietoni de pe cele două străzi. În paralel, aproape am finalizat proiectul tehnic pentru implementarea sistemului centralizat de control al traficului, care înseamnă semaforizarea a încă 35 de treceri de pietoni, a trei intersecții și montarea de camere video și senzori de trafic. Mai avem de obținut o serie de avize, iar peste câteva săptămâni vom putea începe lucrările. Este un proiect cu finanțare europeană în valoare de 30 de milioane de lei, prin care vom reuși să punem pe picior de egalitate pietonul și mașina, și care, odată cu implementarea lui, va avea un rol benefic în prioritizarea transportului alternativ, astfel încât cei care folosesc mijloacele de transport în comun sau pietonii să fie avantajați față de cei care circulă cu mașinile personale”, a precizat primarul Allen Coliban.

Reamintim că acest program a fost demarat de Municipalitate în ianuarie 2021, când primăria a instalat primul semafor cu buton pe Bulevardul Griviței, la Farmacom, iar de atunci au mai fost puse în funcțiune alte 20 de semafoare de acest tip, respectiv: str. Carpaților; str. Mureșenilor (Piața Sfatului); b-dul Saturn, intersecție cu Aleea Minerva (la blocul potcoavă); str. 13 Decembrie, intersecție cu str. Pictor Luchian; str. 13 Decembrie, la intersecția cu str. Ioan Popasu; str. Buzești, la intersecție cu Ecaterina Teodoroiu; Calea București, înainte de sensul giratoriu Calea București – Saturn – Poienelor (McDonald’s), pe direcția de mers spre centru; la Colegiul Nicolae Titulescu; pe Calea Feldioarei, intersecție cu str. Baciului; pe str. Crinului, în zona Școlii Gimnaziale nr. 11; pe str. Prunului, în dreptul Școlii Gimnaziale nr. 9; pe str. Lacurilor, intersecție cu str. Nucului; pe Calea Feldioarei, intersecție cu str. Ecaterina Teodoroiu; B-dul Valea Cetății, intersecție cu Zmeurei; pe str. Berzei, la intersecție cu strada Sitarului; pe b-dul 15 Noiembrie, în apropiere de intersecția cu str. Agrișelor; pe str. Zizinului, intersecție cu Drumul Cernatului; pe DN 13, în apropiere de intersecția cu str. Târgului; pe Calea București 102 (în dreptul magazinului Olmedo) și în Dârste, pe Calea București, intersecție cu str. Dr. Ioan Meșotă.

Citeste și:  Lansarea volumelor „Lebăda neagră de pe Balaton” și „Lebăda neagră de pe Bosfor”, coordonate de Romeo Couți, la Librăria „Șt. O. Iosif” din Brașov

La acestea se adaugă și semaforizarea celor două treceri de pietoni de la intersecția bulevardelor Mihail Kogălniceanu cu Griviței.

Locurile de amplasare au fost stabilite în Comisia de circulație, ținându-se cont de solicitările poliției rutiere (naționale), pe baza analizei riscului de accidente și a necesarului de fluidizare a traficului.

Iluminare suplimentară pentru 29 de treceri de pietoni

Anul trecut au fost instalate și sisteme de iluminat suplimentar pentru 29 de treceri de pietoni. Iluminarea separată a trecerilor de pietoni permite ca pietonii să fie foarte vizibili pentru conducătorii auto care se apropie, prin crearea unui contrast puternic între trecere și suprafața carosabilului, a unui „tunel” de lumină. Acesta este obținut prin utilizarea unei distribuții optice asimetrice, care oferă un nivel ridicat al iluminării verticale a pietonului, pentru a fi văzut de conducătorul auto. De asemenea, trecerea de pietoni beneficiază de un nivel ridicat al iluminării orizontale, care o face vizibilă de la mare distanță. Lumina albă, alături de o distribuție luminoasă asimetrică precisă, furnizează o soluție foarte eficientă pentru iluminatul trecerilor de pietoni. În acest mod se obține un contrast pozitiv pe fiecare bandă de circulație, determinând observarea în timp util a pietonilor antrenați în traversarea străzii.

Citeste și:  George Simion îl susține pe Călin Georgescu: Sunt foarte bucuros că în turul al doilea ajunge un suveranist

Totodată, stâlpii utilizați pentru semnalizarea trecerilor sunt vopsiți galben/negru, diferit de restul stâlpilor de iluminat din Brașov.

Sistemul Centralizat de Monitorizare și Control al Traficului.

Acest proiect include un sistem de prioritizare a traficului cu o componentă dedicată transportului public, dispecerat de monitorizare, semaforizarea a 35 de treceri de pietoni și trei intersecții, modernizarea semaforizării pentru 44 de intersecții, instalarea a 140 de camere video și a 249 de senzori video, și un sistem de management al parcărilor în zonele aglomerate, din proximitatea liniilor de transport public (11 parcări publice monitorizate – 979 de senzori)

Proiectul este implementat de către asocierea dintre Flash Lighting Services (lider) și Urban Scope. Valoarea acestei achiziții este de aproape 30 de milioane de lei (29.468.500,00 lei fără TVA), proiectul beneficiind de finanțare prin Programul Operațional Regional. Valoarea nerambursabilă a cheltuielilor eligibile este de 98%, în acest moment derulându-se faza de proiectare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.