Din septembrie 2024 până în prezent hashtag-urile politice au fost constant TOP trending pe România. În urma monitorizării noastre online ne-a clar că invazia de conținut politic vine dintr-un val conturi care susțin majoritar postări despre candidații la alegerile prezidențiale.
Poziția oficială a TikTok este că platforma nu acceptă reclame politice plătite, dar acest exercițiu de PR al lor e contrazis realitatea în care majoritatea covârșitoare conținutului rămâne nemarcat. Mai mult decât atât, conturile sunt verificate superficial: ele se declară divertisment fac propagandă politică la vedere. Aceasta principala problemă pentru toate cu conţinut politic analizate: au nicio trasabilitate viața reală creează conținut sute milioane vizualizări. De fapt ar fi chiar absurd să-ţi declari singur postarea drept politică, din moment ce permite reclamele deci conţinutul dat jos. Această interdicție inoperantă dus nicidecum depolitizarea spațiului online, ci doar o absolvire vină platformei ceea privește moderarea și transparența politic.
Un exemplu în acest sens e întreg scandalul de luna trecută cu Alexandr Stoianoglo, candidat la prezidențiale Republica Moldova, pentru promovarea căruia s-au plătit influenceri din România iar conținutul nu a marcat niciun fel. Pe TikTok teoria legală rămâne complet paralelă realitatea conținutului care circulă pe platformă: există nenumărate pagini fac mod explicit reclamă unui partid politic dar pretind că sunt conturi informative sau educaționale. În spaţiul românesc iată mai jos topul devenit viral septembrie 2024 până prezent, direct corelat hashtag-urile candidaților prezidențiale.