De astăzi reîncepe transportul gratuit al bicicletelor în Poiana Brașov

  • De astăzi reîncepe transportul gratuit al bicicletelor în Poiana Brașov.
  • Tot luna aceasta se vor relua și lucrările de amenajare a bike-park-ului din Postăvarul, amenajat de Primărie. Primul traseu va fi finalizat în acest an.

Având în vedere condițiile meteo, dar și solicitările primite din partea bicicliștilor, operatorul de transport RATBV a reluat, de astăzi, transportul bicicletelor în Poiana Brașov. Toate autobuzele care vor circula pe linia 20 vor asigura și transportul bicicletelor.

,,Având în vedere vremea frumoasă și discuțiile pe care le-am avut cu comunitatea de bicicliști, am luat decizia ca din această săptămână să asigurăm transportul gratuit al bicicletelor spre Poiana Brașov. Atât în timpul săptămânii, cât și în weekend, în fiecare oră, vom putea transporta 27 de bicilete. Îi rugăm pe bicicliști să vină cu 10 minute înainte de ora de plecare a autobuzelor pentru a avea timpul necesar să-și încarce bicicletele și să le asigure”, a precizat Flavia Boghiu, viceprimarul Municipiului Braşov.

În fiecare zi, pe linia 20 toate cele trei autobuze care pleacă în fiecare oră din Livada Poștei vor fi dotate cu sisteme de transport al bicicletelor. Autobuzul cu plecarea din Livadă de la ora fixă va avea remorcă pentru 10 biciclete, autobuzul de la și 20 de minute va avea remorca pentru 14 biciclete, iar autobuzul de la și 40 de minute va avea suport pentru 3 biciclete.

Conform precizărilor reprezentanților RATBV, bicicletele vor fi încărcate și asigurate de proprietarii acestora, conducătorul auto urmând să verifice faptul că prinderea s-a realizat corect, pentru a preveni apariția oricărui incident.

Suporturile de transport sunt omologate și nu prezintă pericole pentru siguranța bicicletelor.

Citeste și:  Românii vor putea călători din 2025 în SUA fără vize, anunță Ambasada României la Washington

Pentru a nu apărea situații de nerespectare a graficelor de circulație, persoanele care doresc să beneficieze de serviciul gratuit sunt rugate să se prezinte cu circa 10 minute înainte de plecarea în cursă la peronul de îmbarcare, din Livada Poștei sau Poiana Brașov, pentru a avea timp să-și încarce și asigure bicicletele.

Transportul bicicletelor se realizează gratuit.

Reîncep lucrările la bike-park-ul din Postăvarul

Tot luna aceasta va fi dat și ordinul pentru reluarea lucrărilor de amenajare a traseului I de mountain-bike din Poiana Brașov. Investiția presupune realizarea a trei trasee de mountain cu grade diferite de dificultate, pe versantul nordic al masivului Postăvarul, în cadrul domeniului schiabil al staţiunii Poiana Braşov, între staţia superioară şi staţia inferioară a telegondolei.

Lucrările la Traseul I au început anul trecut și au fost sistate pe perioada amenajării pârtiilor și a sezonului de schi.

Până în prezent s-au executat lucrările de configurare și amenajare a traseului, iar în următoarele luni se vor realiza construcțiile prevăzute: două tabletop-uri, destinate săriturilor; un step-up destinat săriturilor în urcare; două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere; o pasarelă din lemn.

Tot în acest an vor începe lucrările și la Traseul II, urmând ca anul viitor să fie funcționale toate cele trei trasee.

Lucrările sunt realizate de două companii cu experiență în amenajarea unor astfel de trasee, una din România, SC Trailbros SRL, și una din Statele Unite, Momentum Trail Concepts LLC.

Valoarea contractului pentru realizarea celor trei trasee este de 1.107.449,21 lei fără TVA, durata realizării lor fiind de 20 de luni.

Traseul de mountain bike nr. 1 – dificil.

Are lungimea de 3.141,60 m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m în aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.

Citeste și:  TikTok ar putea fi suspendat în România

Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 25 m, a căror lungime cumulată, de 1.940,41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Din punctul de vedere al vizibilităţii, elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se vor îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.

Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii specifice ciclismului montan:

– cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171 m, care se deprind şi revin în traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop-off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.

– două tabletop-uri, destinate săriturilor;

– un step-up destinat săriturilor în urcare;

– două drop-off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;

– o pasarelă din lemn.

Traseul 2 – ușor.

Are lungimea totală de 4.070,60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final la staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului Ruia, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii, până la km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei.

Citeste și:  Apartamentele cu 2 camere, favoritele chiriașilor. Zona Prund-Șchei, cea mai scumpă, iar la polul opus se află zona Gării, dar și zona Florilor-Craiter

Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 20 m, a căror lungime cumulată de 2.315,39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:

– două step up-uri;

– un drop off.

Traseul 3 – mediu

Are lungimea totala de 3.936,16 m, este cel mai îndepărtat traseu dintre cele trei.

Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, după care se desprinde spre stânga și continuă în interiorul pădurii, după care traversează drumul existent și reintră în pădure continuând cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395,35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.

Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decât celelalte două trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 33 m, a căror lungime cumulată, de 2.004,51 m, reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă).

Traseul de mountain bike nu prezintă elemente constructive speciale pentru creșterea gradului de dificultate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.