În ultimul timp, călătorii au observat frecvent probleme cu sistemele de climatizare în trenurile din România, în special în zilele caniculare. CFR vine cu o explicație pentru această situație, susținând că disfuncționalitățile climatizării sunt o problemă comună atunci când temperaturile exterioare depășesc 35 de grade Celsius.
Potrivit reprezentanților CFR, sistemele de climatizare din trenuri nu sunt proiectate să facă față eficient unor astfel de condiții extreme, lucru valabil nu doar în România, ci și în alte țări cu climat similar. „Este o problemă întâlnită peste tot unde temperaturile exterioare depășesc 35 de grade”, au declarat oficialii CFR.
Aceștia au mai adăugat că, în zilele caniculare, sistemele de răcire sunt suprasolicitate, ceea ce duce la scăderea eficienței acestora sau chiar la oprirea lor temporară. Totuși, CFR susține că se fac eforturi continue pentru îmbunătățirea infrastructurii și a condițiilor de călătorie, inclusiv modernizarea sistemelor de climatizare din trenuri.
Călătorii sunt sfătuiți să ia măsuri de precauție în zilele caniculare, cum ar fi hidratarea corespunzătoare și purtarea hainelor lejere, pentru a face față mai bine condițiilor de călătorie în trenurile cu climatizare deficitară.