Distanța dintre Brașov și Sighișoara va putea fi parcursă într-o oră și jumătate, față de trei ore cât durează acum, după forarea celor mai lungi tuneluri din țară

Foto. Asociația Pro Infrastructură

Un moment istoric pentru infrastructura feroviară a României a fost marcat recent prin lansarea oficială a forării celor mai lungi tuneluri din țară, pe tronsonul Brașov-Sighișoara. Proiectul ambițios va reduce semnificativ durata călătoriei, de la 3 ore la doar 1 oră și jumătate, aducând beneficii majore pentru mobilitatea și conectivitatea regională.

Așadar, modernizarea acestui tronson vizează creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor până la 160 de km pe oră, dar şi reducerea la jumătate a timpului în care trenurile parcurg distanţa dintre Braşov şi Sighişoara.

Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, prezent la eveniment, a subliniat importanța majoră a proiectului: „Acest moment marchează o etapă crucială în modernizarea infrastructurii feroviare din România. Proiectul Brașov-Sighișoara va facilita transportul rapid și eficient de persoane și mărfuri, contribuind la dezvoltarea economică a regiunii și la creșterea competitivității țării la nivel european.”

Citeste și:  Ce pățești dacă împiedici pe cineva să voteze?

Directorul general al companiei de construcții a accentuat complexitatea lucrărilor: „Construcția tunelurilor va fi o provocare uriașă din punct de vedere tehnic, dar suntem pregătiți cu o echipă de experți și utilaje de ultimă generație pentru a finaliza proiectul la standarde înalte de calitate și siguranță.”

Finalizarea proiectului este estimată pentru anul 2028, urmând să aducă o transformare radicală a transportului feroviar pe relația Brașov-Sighișoara. Beneficiile se vor resimți nu doar la nivel local, ci și la nivel național, prin îmbunătățirea conectivității și stimularea economiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.