Dominic Marcu a scris din nou istorie, câștigând Trofeul Râșnov 2025

Sinăianul Dominic Marcu și-a văzut visul împlinit la trei ani distanță de la debutul cu puternicele modele Tesla. În premieră cu Model S Plaid pe traseul râșnovean, sportivul a dominat ziua secundă a competiției, reușind să-și adjudece ambele manșe de concurs pentru a se impune categoric în clasamentul absolut al primei etape din HotSpins Racing.

Finalul Trofeului Râșnov powered by Pro-X 2025 a fost spectaculos, podiumul absolut fiind compus din câștigătorii celor trei categorii generale ale vitezei în coastă românești: Dominic Marcu – locul 1 în clasamentul absolut și câștigător al categoriei III, Julien Răduță – locul 2 în clasamentul absolut și câștigător al categoriei II, respectiv Costel Cășuneanu – locul 3 în clasamentul absolut și câștigător al categoriei I.

După ce-a stabilit timpul de referință al competiției în ambele manșe de antrenament oficial din după-amiaza zilei de sâmbătă, Dominic Marcu își începea ziua decisivă cu un moral bun dar și cu condiții excelente pentru titlul său de pilotaj dar mai ales, pentru materialul de concurs pe care îl aduce la start: Tesla Model S Plaid. Nimeni nu i-a stat în cale sinăianului, acesta reușind să încheie toate cele patru manșe de duminică pe prima poziția a clasamentului absolut, în care s-au regăsit la final 76 de sportivi din cei 92 înscriși. La capătul primei manșe de concurs se preconiza o luptă la sutimi sau chiar miimi pentru cea de-a doua, căci Dominic Marcu era urmat la doar 6 zecimi de nimeni-altul decât Jerome France, în vreme ce Julien Răduță îi ‘pândea’ pe ambii rivali la puțin peste 2 secunde de cei doi. Finalul însă nu l-a găsit pe France într-o postură bună, mașina acestuia, o Nova NP-01, oprindu-se chiar în momentul în care trebuia să ia startul. Cele 20 de secunde scurse l-au eliminat din joc pe acesta, lucru care i-a deschis cale liberă lui Dominic să-și creioneze victoria absolută printr-o urcare curată și fără riscuri. Doar că n-a fost așa, iar după ce în manșa precedentă reușise să coboare până la un timp de 2:07.775, sportivul din Sinaia a mai făcut un forcing pe final pentru a încheia cea de-a doua manșă decisivă cu un timp de 2:06.253, timpul său final fiind de 4:14.028, mai rapid cu 5.902 decât Julien Răduță respectiv cu 6.549 decât Costel Cășuneanu.

Citeste și:  Fără permis și fără frâne! O tânără de 24 de ani a lovit un cap de pod din Roadeș

Dominic Marcu devine astfel primul sportiv ce cucerește o etapă de viteză în coastă la comenzile unui automobil electric, confirmând – din nou – că experimentatul schior își merită poziția de favorit și la următoarele etape.

Despre Julien Răduță putem spune fără nicio reținere faptul că s-a luptat de la egal la egal cu mult mai experimentatul Jerome France, de-a lungul întregului week-end. Riderul bucureștean și-ar fi dorit însă, asemenea fanilor de pe traseu și de acasă, ca această luptă să continue inclusiv până la finalul manșei 2 de concurs, însă circumstanțele nu i-au fost favorabile francezului. Astfel, Julien a obținut un nou succes în cadrul categoriei II, fiind urmat pe podium de Emil Ghinea, respectiv Octavian Ciovică, într-un TOP3 compus exclusiv din modele Norma M20F.

Citeste și:  Grupul ITH (Vola, Fru, GoVola) devine partener direct de distribuție a zborurilor LOT Polish Airlines în Europa Centrală și de Est

De cealaltă parte, după abandonul de sâmbătă al lui ‘Dodo’ Pițigoi, băcăuanul Costel Cășuneanu avea cale liberă spre victoria categoriei I. Tot ce mai avea de făcut era să-și mențină ritmul și să nu-i lase pe Horațiu Ionescu Cristea și Radu Benea să se apropie de el. Zis și făcut, Costel n-a lăsat garda jos, dimpotrivă, a încercat din răsputeri să se implice în lupta pentru cea mai înaltă treaptă a podiumului absolut, un rezultat pe care sportivul polivalent îl ‘vânează’ deja de câțiva ani. Pe traseul său favorit, unde a debutat la viteză în coastă, Costel a început sezonul cum nu se putea mai bine, prin victoria categoriei I, împărțind podiumul final cu Horațiu Ionescu Cristea pe poziția secundă, respectiv cu bănățeanul Radu Benea care a completat podiumul.

Același Cășuneanu s-a impus și la Grupa 1, în vreme ce întâietatea la Grupa 2 i-a aparținut lui Horațiu Ionescu Cristea, cel care a obținut și titlul de „King of the Hill” datorită celui mai bun timp al etapei, realizat în prima manșă de antrenament liber de sâmbătă. Lupta internă a reșițenilor de la Grupa 3 a fost tranșată de George Șchiopulescu, bulgarul Iskren Veselinov a fost din nou la înălțime și s-a impus la Grupa 4, iar un alt reșițean, de această dată Răzvan Dan Goșta și-a adjudecat victoria Grupei 5 într-o o altă dispută internă a ‘pepinierei’ reșițene. Costin Popescu le-a ținut piept juniorilor și a rămas în fruntea clasamentului Grupei 6, în vreme ce localnicul Denis Mihai a obținut prima sa victorie – la debutul în naționalul de viteză în coastă – impunându-se la Grupa 7 și Debutanți. De cealaltă parte, Nicolas Benea a început sezonul cu victoria la Juniori, fiind chiar foarte aproape de a-l încurca pe ‘Doc’ Popescu.

Citeste și:  Locul 5 pentru România la Olimpiada internațională de limba latină

Victoria la echipe a fost obținută de Road Runners Reșița – echipă compusă din reșițenii George Șchiopulescu, Claudiu Ciucă, Răzvan Dan Goșta, Darius Vîlsan și brașoveanul Tudor Luca. Pe poziția secundă au încheiat cei de la Bergenbier Fără Alcool – în componența căreia se află Dominic Marcu, Emil Ghinea, Antonia Ioana Tănasie și Bogdan Duma, podiumul fiind completat de Team HOSPICE Casa Speranței – compusă din sportivii Radu și Nicolas Benea, Sorin Huțanu și Jerome France.

Clasamentele complete pot fi accesate aici

Partenerii principali ai evenimentului sunt Pro-X – Cosmetică și Întreținere Auto, Bergenbier Fără Alcool

Partenerii evenimentului: Hot Sping, Cricova, Team First Software, TurboCar, Cyclon Motorsport, Silnef Security, A24 Assistance, Familia Safir, Zizin

Mobilitatea ediției din acest an va fi asigurată de Toyota Brașov 

Parteneri tehnici: PrintINK, Saw Motorsport, Medecon, KikiCri Auto, Holoss, Infinity Trophy, TehnoSting

Parteneri media: Zile și Nopți, RockFM, Autorally.ro, BizBrașov, NewsBv.ro, Brasovstiri.ro, Sunete, Radio România Brașov

Trofeul Râșnov powered by Pro-X este organizat cu sprijinul Consiliului Local și Primăriei orașului Râșnov, al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Țara Bârsei” Brașov, Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, Grupării de Jandarmi Mobilă Brașov, Inspectoratului Județean de Poliție Brașov – Serviciul de Poliție Rutieră, Biroul de Poliție stațiunea Râșnov.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-robot
FriendlyCaptcha ⇗

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.