Episcopul Ignatie al Hușilor, despre ‘puroiul haterilor Învierii și ai credinței’: ‘Acel ‘staţi acasă’ imperativ, care instantaneu a devenit antidotul morţii’

Ortodocșii au fot supuși, de la decretarea stării de urgență, unor presiuni și jigniri fără precedent, izvorâte atât din societatea civilă, cât și din lumea politică. Totul a explodat, practic, în Săptămâna Mare, înainte de cel mai important eveniment din istoria omenirii: Învierea lui Iisus Hristos. Atacurile lui Andrei Caramitru, ”blestemul” lui Klaus Iohannis, care a declarat că, dacă nu stăm acasă de Paști, ”după, vom avea înmormântări”, și-au primit un răspuns de la unul dintre membrii Sfântului Sinod, episcopul Ignatie al Hușilor.

Episcopul din Moldova scoate în evidență compoziția ”unui aer pestilențial”, care are ca ingrediente ”sparanghelul german”, ”grobianismul progresist și neoateist”, ”salvatorii (secularişti ai) României”, ”neocomuniștii “spirituali”” și altele. Răspunsul venit din partea ierarhului de la Huși este singura poziție luată de Biserica Ortodoxă Română în fața atacurilor la care a fost supusă ea însăși, dar și credincioșii și clerul.

Totodată, Prea Sfințitul Igantie face referire și la declarațiile halucinante ale lui Klaus Iohannis și concluzionează: ”se pare că pentru unii este mai în ton cu „duhul” Învierii acel „staţi acasa” imperativ, care instantaneu a devenit antidotul morţii (pentru că după Paşti, dacă vom respecta cu stricteţe recomandarea, nu va mai fi nicio înmormântare) decât îndemnul plin de compasiune şi dragoste faţă de creştinii ortodocşi de a înţelege că nu le fură nimeni Paştile sau Învierea din inimă sau din suflet, dacă, din raţiuni obiective şi care ne depăşesc, nu putem trăi plenar bucuria acestei sărbători în casa Domnului şi în prezenţa minunatelor slujbe specifice acestei perioade unice a anului bisericesc”.

”În Miercurea Mare a trădării – de altfel, întreaga Săptămână Mare nu este numai despre iertare, ci şi despre ura omului faţă de Dumnezeu, despre tentativa de a-L ucide pe Iisus, despre necredinţă şi calomnie – , a vicleniei și a corupției lui Iuda, puroiul haterilor Învierii și ai credinței răzbate vehement prin crusta pandemiei, răspândind un aer pestilențial, a cărui compoziție este formată din următoarea formulă alchimică cu proprietăți (im)precise de anihilare definitivă a adversarului:

✅ sparanghelul german este infinit mai valoros decât lumina pascală

✅ grobianismul progresist și neoateist desființează fără drept de apel dorința creștinului de a trăi bucuria și liniștea Paștilor în biserica din casa familiei sale

✅ este mult mai fezabil să te declari “un om spiritual” cu spumele veninului urii până în creștetul capului decât îngăduinţa și smerenia unui ortodox, care încasează permanent pumnii neocomuniștilor din mișcarea de extremă stângă, în mod impropriu și fals autodefinită “de centru dreapta modern”

✅ salvatorii (secularişti ai) României consideră că este absolut legitim, în vreme de molimă, să interfereze în viaţa spirituală a credinciosului şi să atenteze la libertatea de conştiinţă, ascunzându-se sub umbrela unei griji dădăciste de sănătatea şi siguranţa voluntarului şi beneficiarului ortodox

✅ este mult mai “modern” să proferezi etichete infamante la adresa unei comunități de credință, numindu-o “organizație criminală, retrogradă, retardată, coruptă” sau “coșmar rusofon criminal”, “sectă satanică”, “ISIS” decât să propovăduiești “medievala” toleranță față de cel care împărtășește o altă convingere religioasă decât a ta (CNCD-ul nu are niciun motiv să se autosesizeze, pentru că progresiștii nu fac obiectul muncii acestei instituții)

✅ este mai de folos și mai eficient să umilești și să calomniezi in corpore o comunitate religioasă în numele prezervării sănătății publice decât să cauți, inteligent și nepătimaș, să menții un echilibru armonios între imperativele grijii pentru sănătatea publică și dreptul la libertatea de credință, fie chiar restrânsă, dar nu abolită, a fiecărui cetățean creştin al României

✅ este mult mai soft și o versiune mult actualizată atitudinea “apostolilor toleranței” neocomuniste de a plebiscita inutil şi permanent actul credinței între Baraba și Iisus decât a le spune răspicat oamenilor că virusul nu umblă de unul singur, ci este “transportat” de către oameni.

✅ este mult mai “științifică” sugestia neocomuniștilor “spirituali” că virusul se transmite și prin flacăra de la lumânare decât să facă un minim efort în a recunoaşte faptul că Biserica Ortodoxă Română a respectat cu strictețe recomandările stipulate în ordonanțele militare, că s-a implicat financiar și material în diminuarea crizei medicale din spitale, cum probabil nu a făcut-o nicio instituţie publică sau privată din România, că a răspuns tuturor solicitărilor oamenilor nevoiași sau în vârstă în ceea ce privește asigurarea celor necesare traiului zilnic

✅ se pare că pentru unii este mai în ton cu „duhul” Învierii acel „staţi acasa” imperativ, care instantaneu a devenit antidotul morţii (pentru că după Paşti, dacă vom respecta cu stricteţe recomandarea, nu va mai fi nicio înmormântare) decât îndemnul plin de compasiune şi dragoste faţă de creştinii ortodocşi de a înţelege că nu le fură nimeni Paştile sau Învierea din inimă sau din suflet, dacă, din raţiuni obiective şi care ne depăşesc, nu putem trăi plenar bucuria acestei sărbători în casa Domnului şi în prezenţa minunatelor slujbe specifice acestei perioade unice a anului bisericesc

✅ este mult mai “elegant” și de “bun simț” să-i jignești pe toți slujitorii Domnului, numindu-i “înalți prea ticăloși”, exact ca în vremurile comuniste, decât să vezi eforturile acestor “prea ticăloși” de a menține cumpăna între respectarea recomandărilor și durerea credincioșilor de a nu mai putea participa la slujbe

✅ și în final, se pare că vigilența plină de otravă și duh de dezbinare sunt mai de preferat, conform fișei postului de progresist neocomunist, decât adevărul fundamental, rostit cu pace interioară, că pentru orice creștin autentic sănătatea este un dar de la Dumnezeu de care suntem datori să avem grijă, atât pentru noi, cât și pentru semenii noștri, pentru a nu fi nimicită de micul și invizibilul virus distrugător.

Doamne, dă-ne sărbătorile tihnite, fie în casă pentru credincioși, fie în biserică pentru slujitori și puterea de a-i iubi și ierta, așa cum Hristos i-a iertat pe toți cei care L-au trădat “finuț”, nu cu bâte sau săbii, ci prin sărut și vorbe pașnice sau mai cârtitoare, pe robii Tăi progresiști și neoateiști, care tot ai Tăi sunt, chiar dacă unii nu mai vor acest lucru.

Dă-ne puterea de a simți bucuria și lumina Învierii în inima și viața noastră, indiferent unde vom fi: în casă (credincioșii), în biserică (slujitorii), în spital (medicii, asistenții și bolnavii), în stradă (polițiștii sau jandarmii) sau chiar în mediul online. Hristos a înviat!”, e mesajul înaltului prelat de pe marginaliaetc.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.