Experți în gastronomie lansează proiectul alternativ de brand de țară „We Are Romania, You Are Welcome!”

„Curaj Înainte: You Are Welcome!” – Bucătărie autentică și savuroasă, izvorâtă din toate influențele istorice și geografice, vinuri și alte băuturi autohtone cu personalitate, evenimente și stil de viață contemporan românesc – acestea sunt axa și sloganul pe care se desfășoară cea mai recentă inițiativă de comunicare pentru promovarea României către publicul național și internațional: WeAreRomania.com.

Fondată de către jurnaliștii specializați în gastronomie și vinuri care au provocat adoptarea de către Parlament a „Zilei naționale a gastronomiei și vinurilor din România”, Cosmin Dragomir și Cezar Ioan, împreună cu antreprenorul HoReCa Eugen Cătălin Mahu, mișcarea de idei #WeAreRomania #YouAreWelcome se derulează prin Asociația culturală „Curaj Înainte” șipune în prim-plan o Românie plină de gust și bucurie de a trăi, primitoare și apetisantă, care merită descoperită. Lor li s-au alăturat, în primă fază, și alți specialiști din diferite domenii și care aduc plusvaloare inițiativei: Ștefan Chirițescu (strategii de marketing), Carmina Nițescu (turism), Adriana Sohodoleanu (gastronom), Adelina Boboc (comunicare), Mihnea Dumitru (societate civilă).

Citeste și:  ”ENKIDU CU CĂRȚI ȘI FILME” se întoarce și anul acesta în școlile din județul Brașov

„You Are Welcome” – idee materializată pentru început sub forma unui „think tank” și a platformei de comunicare online în limba engleză WeAreRomania.com – pune la dispoziție un vector de comunicare pentru diferite demersuri organizate de către fondatori, precum festivaluri culinare, conferințe, filme de prezentare, trasee de oenogastroturism, publicistică de profil. La fel de binevenite sunt și acțiunile întreprinse de diferite alte entități cu scopuri similare. 

„Dacă nu vorbim noi despre valorile culturii gastronomice românești, o vor face alții – prost!”

WeAreRomania.com este un demers privat, voluntar, prin care suplinim lipsa interesului autorităților sau amatorismul dovedit de mult prea multe ori în promovarea României turistice în afara țării. Ne dorim să creștem un vehicul de comunicare a valorilor noastre adaptat la noile tehnologii și trenduri în social media. În acest moment suntem o mână de entuziaști care alocă benevol o parte din timpul lor construcției acestui proiect: am inițiat discuții și cu alți parteneri de lungă durată din diferite domenii de interes pentru acest demers, iar lista este deschisă pentru orice persoană care poate aduce plusvaloare.

De promovarea prin intermediul acestei platforme pot beneficia atât antreprenorii locali care contribuie la dezvoltarea comunităților, asociațiile de promovare a unor concepte pretabile temei generale, dar mai ales Organizațiile de Management de Destinație și alte instituții cu scopuri similare. Propunerile sunt trecute prin filtrul editorial al echipei WeAreRomania.com și promovate în funcție de oportunitate și de ritmul de dezvoltare a proiectului. Serviciul este gratuit în limita disponibilității echipei coordonatoare. Inițiatorii își doresc și își propun atragerea de fonduri pentru autosusținere și dezvoltare”, arată fondatorii.

Citeste și:  Restricții de circulație impuse pe perioada TESS Rally Brașov - Ediția 53

Cu exemple concrete disponibile sub formă de cărți sau diverse resurse online, fondatorii proiectului mai arată că, „Dacă nu vorbim noi, în cunoștință de cauză, despre valorile culturii gastronomice românești, vor continua să o facă alții și vom ajunge ca România să fie cunoscută prin enormități precum «ciorbă rădăuțeană din porcușori de Guineea», «tofu ca antreu tradițional românesc», «crab de Alaska și somon în rețete autohtone cu vechime» sau «cappuccino de pe vremea lui Dracula».

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.