Federația Fundațiile Comunitare din România si Lidl, împreună cu 5 fundații comunitare, dau startul la etapa de finanțare a programului ”Fondul pentru un viitor mai bun în comunități”.
Scopul programului este de a genera soluții participative la probleme locale din educație și mediu. Demersul este coordonat de Federația Fundațiilor Comunitare din România, finanțat de Lidl și implementat în 5 orașe din țara prin 5 fundații comunitare. Inițiative precum amenajarea de spații comunitare de joacă și învățare, alternative verzi de transport, ateliere de eco-școală, grădini urbane de legume și alte idei pot primi sprijin operațional și finanțări în valoare totală 1.187.500 de lei la nivel național.
La Brașov programul dispune de 237.500 de lei și va fi implementat prin Fundația Comunitară Brașov. Cele mai bune inițiative de mediu și educaţie vor beneficia de microgranturi și mentorare pentru implementare. Selecția va fi făcută prin concurs deschis de proiecte, în perioada 8 iulie – 5 august.
Sunt eligibile pentru a aplica organizații neguvernamentale, instituții de învățământ și grupuri de inițiativă.
Direcțiile de intervenție locală au fost stabilite în urma dialogului cu administrația locală, cu stakeholderi relevanți din comunitate și prin consultarea comunității printr-un formular disponibil online.
Jurizarea pentru selecția proiectelor brașovenese va face conform unor criterii stabilite de către Fundația Comunitară Brașov. Echipa de jurizare va fi alcătuită din reprezentanți ai sectorului non-guvernamental, lideri din comunitate și Cristina Hanganu – Director de comunicare & CSR, Lidl România.
„Fondul pentru un viitor mai bun în comunități a ajuns, iată, la cea de-a doua etapă șiîncepe deja să-și contureze scopul: soluții și inițiative locale curajoase și necesare, așacum oamenii din aceste comunități le-au visat. Ne bucurăm să avem alături, ca parteneri de încredere, Fundațiile Comunitare din cele 5 orașe și abia așteptăm să vedem rezultatele acestui program, care sperăm să crească de la an la an” – a spus Cristina Hanganu, Director de comunicare & CSR, Lidl România.
Detalii despre programul de finanțare implementat la Brașov[3] , ghidul de finanțare și alte materiale referitoare la program se pot accesa pe www.fondulpentruunviitormaibun.ro și pe canalele de comunicare ale Fundației Comunitare Brașov.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și în prezent operează aproximativ 10.800 de magazine și peste 160 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Lidl este o companie care acționează sustenabil în toate domeniile de activitate. Aceasta este metoda companiei de a-și îndeplini promisiunea cu privire la calitate și, în același timp, de a asigura un viitor mai bun pentru societate și mediu. Compania se implică activ în soluționarea nevoilor din comunitățile din care face parte, concentrându-se pe 5 piloni de activitate: sortimentul de produse, mediul, societatea, angajații și partenerii de afaceri.
Federația Fundațiile Comunitare din România a fost fondată în 2012 și are rolul de a reprezenta la nivel naţional interesele fundaţiilor comunitare din România care contribuie la construirea unor comunități conștiente, generoase, incluzive și durabile. Federația susține 16 fundații comunitare însumând peste 7000 de proiecte și 30 de milioane de lei în investiții comunitare. În prezent, mai bine 46% din populația României are acces la o fundație comunitară și rețeaua este în continuă creștere.
Fundația Comunitară Brașov contribuie la dezvoltarea unor comunități solidare, generoase și cu inițiativă, mobilizând resurse locale pentru susținerea unor inițiative care vin în întâmpinarea nevoilor din comunitate. În cifre, Fundaţia Comunitară Braşov înseamnă aproape 6 ani de activitate, 3 programe de marcă – Brașov Heroes, Cercul de Donatori şi Știintescu. Toate acestea au însemnat 1.039.433 lei, fonduri acordate în comunitate pentru implementarea a 153 de proiecte.
Primele 2 paragrafe se pastreaza ca in comunicatul national.
De aici urmeaza personalizarea locala a fiecarei fundatii comunitare pe structura:
– descriere generala
– categorii eligibile
– mecanism stabilire interventie locala
– mecanism jurizare
De adaptat cu propriul FC.
Paragraf descriptiv scurt FC.