Germania va solicita o relaxare a interdicției UE privind vânzarea de automobile cu motoare pe combustie din 2035

Guvernul german intenționează să solicite oficial o relaxare a interdicției planificate de Uniunea Europeană privind comercializarea automobilelor noi echipate cu motoare cu ardere internă începând cu anul 2035, au declarat surse guvernamentale pentru DPA, potrivit Agerpres.

Potrivit acestor surse, coaliția de la Berlin a căzut de acord asupra ideii că „motoarele cu ardere internă cu eficiență ridicată” ar trebui să rămână permise și după 2035, în anumite condiții. Cancelarul Friedrich Merz va transmite o scrisoare președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, în care va prezenta poziția actualizată a Germaniei, după luni de dezbateri interne.

Contextul deciziei europene

UE a decis în 2022 ca, din 2035, autoturismele noi vândute în blocul comunitar să nu mai poată emite CO₂, ceea ce ar elimina treptat motoarele termice tradiționale. Totuși, după critici puternice venite din partea industriei auto și a unor state membre, Comisia Europeană a anunțat că analiza regulamentului este în curs.

Citeste și:  „Spiritul Iernii” revine la Feldioara

Industria auto germană trece printr-o perioadă dificilă, confruntându-se cu scăderea cererii interne și presiunea competițională globală. În acest context, cancelarul Merz declara în octombrie că interdicția nu ar trebui să fie o „reducere drastică”, subliniind importanța economică a sectorului și numărul mare de locuri de muncă depinse de producția de motoare cu ardere internă.

Divergențe între statele UE

În timp ce Germania insistă pentru flexibilizare, Franța și Spania și-au reafirmat recent sprijinul ferm pentru menținerea termenului-limită 2035. De asemenea, peste 150 de companii din industria vehiculelor electrice, a bateriilor și a infrastructurii de încărcare au cerut Comisiei Europene „să nu dea înapoi”.

Ce urmează

Comisia Europeană urmează să prezinte pe 10 decembrie un pachet de propuneri în cadrul revizuirii regulamentului privind emisiile de carbon pentru industria auto. Acesta ar putea include clarificări sau ajustări ale regulilor privind tehnologiile permise după 2035.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.