Ghidul Unde Mergem® nominalizat în cadrul competiției TopHotel Awards 2025 – Premiile Industriei Hoteliere, a Turismului si Ospitalitătii din România, la categoria Turism, secțiunea Best Initiative for Supporting Local Tourism

După cele două nominalizări din 2024, Ghidul Unde Mergem® primește o nouă nominalizare în competiția TopHotel Awards 2025 – Premiile Industriei Hoteliere, a Turismului si Ospitalitătii din România, la categoria Turism, secțiunea Best Initiative for Supporting Local Tourism.

TopHotel Awards aduce în lumina reflectoarelor proiecte îndrăznețe și profesioniști remarcabili din
industria ospitalității din România iar categoria la care Ghidul Unde Mergem® este nominalizat în acest an își propune să scoată în evidență și să premieze inițiativele sau programele care au susținut relansarea
turismul intern în ultimele 12 luni (mai 2024 – aprilie 2025).


Votul poate fi acordat până în data de 2 mai aici, în secțiunea Best Initiative for Supporting Local Tourism.
Pe scurt, argumentele pentru înscrierea în competiție au fost:

  • Pentru că România avea nevoie de un ghid #pebune, în 2020 Iulian Pufu – un antreprenor cu o
    experiență de peste 25 ani în media, marketing și publicitate – a fondat o companie în Brașov și a
    început să lucreze la el dezvoltând un concept inovator, bazat 100% pe conținut documentat,
    obiectiv, neinfluențat de nimeni și de nimic, util și relevant pentru utilizatori.
  • Factorul diferenţiator al ghidului Unde Mergem® este că nu face topuri, nu dă verdicte şi nu face
    reclamă nimănui ci se documentează şi prezintă totul aşa cum este, neinfluenţat de nimeni şi de
    nimic. Astfel încât ca fiecare utilizator să poată decide SINGUR, după ce citește sugestiile și
    recomandările prezentate, care se potrivește bugetului, preferinţelor, dorinţelor lui! Iar după ce
    alege ce merită avut în vedere, în aplicația Unde Mergem® se poate bucura de funcţionalităţi
    specifice unui ghid: poate crea liste de călătorie sau de preferinţe pentru a le avea uşor la
    îndemână, poate scrie recenzii, poate Urmări locurile şi atracţiile care îi plac, le poate distribui
    prietenilor. Mai mult, se poate bucura de oferte şi recompense de la Partenerii ghidului,
    majoritatea create exclusiv pentru utilizatorii Unde Mergem®!
  • Deja în fiecare lună câteva zeci de mii de oameni caută în ghidul Unde Mergem® (website & app)
    răspunsuri rapide și de încredere la una din cele mai des întâlnite întrebări din limba română. Atât
    local, de oameni aflați în căutare de idei, sugestii și recomandări de locuri, activități și servicii unde
    să se simtă bine și de unde să plece mulțumiți, cât și regional sau național, de turiști care planifică
    concedii și călătorii în destinații #undemergem din România.
  • Prin faptul că sugestiile și recomandările din ghid nu sunt condiționate de plata unui contract de
    publicitate, orice activitate din industria turismului orientată evident către satisfacția clienților
    poate fi documentată și recomandată în destinația și secțiunea corespunzătoare. Iar asta îi ajută pe
    cei puși pe treabă să iasă în evidență și să fie ușor de găsit de un public din ce în ce mai numeros,
    aflat în căutare de răspunsuri de încredere la întrebarea „unde mergem prin România?”. După ce
    devin o Destinație, Atracție sau Loc #UndeMergem, acestea pot deveni Partener Comercial sau
    Instituțional și se pot bucura atât de funcționalitățile monetizatoare ale primului marketplace de
    timp liber românesc cât și de o expunere îmbunătățită în aplicația Unde Mergem®.

Dupa cei aproape 5 ani de activitate există deja numeroase rezultate de bune practici iar ghidul se bucură o rată de reînnoire a contractelor de Parteneriat de peste 95%.

Model de business: prin felul în care crează conţinut (documentare, obiectivitate) compania crează primul
ghid de călătorie românesc şi dezvoltă o comunitate de utilizatori – oameni care caută recomandări de
încredere, pe care să se poată baza; în paralel, dezvoltă un marketplace în care locurile recomandate care
devin parteneri îşi pot creşte vizibilitatea/ gradul de engagement/ implicare/ impact/ reacție, pot publica şi pot promova ofertele şi evenimentele lor pe baza unui abonament fix, fără să mai plătească comisioane
uriaşe pentru fiecare vânzare generată.
Astfel, Misiunea asumată este de a-i ajuta pe utilizatori să găsească rapid și să aibă mereu la îndemână
răspunsuri de încredere la întrebarea „unde mergem?”; iar pe Parteneri să facă un marketing elementar și
esențial, la costuri accesibile și pe deplin amortizabile.
Viziunea Unde Mergem® este să devină prima sursă unde oamenii activi fie caută idei pentru o ieșire în
oraș, fie informaţii despre destinaţii, locuri şi atracţii unde merită să meargă prin România!
Unde Mergem® își propune să devină un ghid online al României care să (re)aducă încrederea românilor în destinațiile interne, prin faptul că recomandă doar locuri orientate evident către satisfacția clienților și
vizitatorilor.
Prezentat în website-ul www.undemergem.ro și în aplicația Unde Mergem care poate fi descărcată din
Google Play și App Store, întreg conținutul este documentat la fața locului, este prezentat obiectiv și este
actualizat periodic, astfel încât să fie oferite răspunsuri de calitate la una din cele mai des întâlnite întrebări în limba română.
Majoritatea platformelor de informare online se bazează pe conţinut generat de utilizatori (user generated content) iar acest sistem începe să-şi arate limitele. Şi Unde Mergem® se bazează pe conţinut de la utilizatori dar cu o mare diferenţă: ei nu pot genera conţinut ci doar îl pot sugera; echipa şi Comunitatea de contributori Unde Mergem® îl verifică (nu cu sisteme automate ci cu documentare la faţa locului) şi dacă totul este fi în regulă, este publicat în platformă cu respectarea drastică a normelor și procedurilor interne de calitate. Astfel, întreg conţinutul Unde Mergem este autentic, documentat, actualizat, obiectiv.
Sugestiile și recomandările sunt gratuite, nu sunt condiţionate de plata unei sume de listare, iar asta
permite ca ele să fie obiective. Singurele criterii pentru care un loc devine #undemergem sunt orientarea
evidentă către satisfacţia clienţilor şi o sumă a calităţilor semnificativ mai mare decât cea a defectelor.
Website-ul are un caracter mai degrabă informativ și are rolul de a prezenta informațiile pentru a fi
indexate de motoarele de căutare iar aplicația oferă utilizatorilor funcționalități specifice unui ghid de
călătorie și de timp liber: localizare pe hartă și direcționare GPS către locurile și atracțiile recomandate,
posibilitatea creării unor liste de călătorie (wish-list) în care să aibă ușor la îndemână recomandările care li
s-au părut potrivite, găsirea de recomandări în jurul locului unde se află, posibilitatea de a primi notificări-
push atunci când locurile care le plac publică oferte, noutăți sau evenimente etc.
Aplicaţia are și o secţiune Evenimente unde echipa de dezvoltare și-a propus să prezentinte doar
evenimente organizate de comunităţi şi de entităţi relevante implicate în cultură, turism, activităţi de timp
liber. De asemenea, atracțiile și locurile recomandate (structuri de cazare, din industria ospitalităţii, activităţi, experienţe, servicii, shopping etc.) au ocazia să îşi prezinte şi să îşi promoveze ofertele speciale,
de sezon, evenimentele, în primul marketplace de timp liber românesc, plătind nişte abonamente modice,
fără să mai plătească comisioane uriaşe pentru fiecare rezervare/ vânzare realizată.
Vă mulțumim pentru atenție și pentru publicare. În continuare vă prezentăm cele mai importante aspecte
din activitatea noastră precum și câteva rezultate obținute până acum.
După părerea fondatorului companiei, Iulian Pufu, ceea ce îi lipsește României din punct de vedere al
promovării turistice nu este reclama ci publicitatea corectă – prezentarea de informaţii reale, documentate, actualizate, obiective, care să îi fie de real ajutor unui potenţial vizitator ( din intern sau din extern) atunci când planifică sau face deja o călătorie prin România. Din păcate, în multe materiale de promovare, locale, naţionale şi chiar internaţionale, destinaţiile din România sunt prezentate pompos, într-un mod exagerat, de multe ori fără nicio legătură cu realitatea şi mai ales, fără detalii concrete (unde, cum, de ce, când) utile pentru potenţialii vizitatori.

De aceea, cu mai bine de 10 în urmă a început să planifice, iar de aproximativ 5 ani (chiar în Pandemie),
împreună cu Alina Felea, partenera lui de viață și de proiect, a început să lucreze efectiv la cea mai
ambiţioasă iniţiativă independentă privată de prezentare online a destinaţiilor turistice din România: Unde
Mergem® – o platformă online în care este prezentată România frumoasă, aşa cum este ea!

Cum reușesc să facă asta? O echipă din ce în ce mai mare de oameni pasionaţi de călătorii, de scris, de
geografie, de… România, caută informaţii despre ce merită să vedem şi unde să mergem în ţara noastră
mare și frumoasă! Merg în destinaţii şi în locuri din România, le evaluează, le documentează la faţa locului
şi le prezintă celor aflaţi în căutare de informaţii turistice aşa cum sunt ele, şi cu bune şi cu mai puţin bune
(dacă este cazul). Nu fac reclamă nimănui ci le prezintă cu cuvintele lor, obiectiv, fără să fie influenţaţi în
niciun fel de proprietari şi/sau factori de decizie. Nu dau verdicte, nu fac topuri ci îi lasă pe utilizatori să
aleagă singuri, dintre recomandările listate, ce se potriveşte dorinţelor, bugetului, preferinţelor lor.
Atunci când prezintă o Destinaţie, echipa încearcă să ofere utilizatorilor toate informaţiile necesare şi utile
ca să planifice şi/sau să petreacă un City-Break (sau chiar o vacanţă acolo): o descriere a destinaţiei în care
abordează şi aspecte culturale, istorice, etnografice, gastronomie etc. (ex. https://undemergem.ro/ro/places/valea-ghimesului sau https://undemergem.ro/ro/places/clisura- dunarii ), recomandări de atracţii (istorice, naturale, antropice, trasee de drumeţie, de biciclete etc.) şi locuri – unde să doarmă, unde să mănânce, distracţie, activităţi, experienţe etc., – în care să îşi cheltuiască timpul şi banii fără niciun regret!
Astfel, uşor-uşor, pas cu pas, destinaţie cu destinaţie, loc cu loc, atracţie cu atracţie, documentate şi listate
sub forma unor sugestii și recomandări obiective, echipa Unde Mergem® face primul ghid de călătorie în
România, care speră să (re)dea românilor încrederea în destinațiile interne! Într-un mediu online în care
totul se face pentru audienţă şi pentru trafic, conceptul #undemergem este inovator prin orientarea reală
către satisfacerea nevoilor de informare corectă ale utilizatorilor care planifică sau petrec deja timp într-o
destinaţie turistică.
Este şi sustenabil (după o investiţie iniţială de peste 100.000 euro din fonduri europene și de la fondator),
acum se susţine din contribuţiile partenerilor. Și deşi a atins probabil nici 5% din potenţialul de dezvoltare,
Unde Mergem® este aplicaţia românească de timp liber cu cea mai mare rată de creştere – medie +5% de la o lună la alta – a numărului de instalări şi utilizatori autentificaţi. De asemenea, calitatea conţinutului a făcut ca majoritatea paginilor din website-ul undemergem.ro să fie afişate organic în primele 10 rezultate pe căutări online specifice iar foarte multe dintre ele, chiar pe primele 3 locuri (ex. trasee drumetie Brașov, cascada Tamina, herghelia Sambata de Jos, Valea Ghimesului, Malnas Bai etc.,), deşi există o concurenţă acerbă în acest tip de conţinut, cu multe website-uri vechi şi consacrate!
În mai puţin de cinci ani, mica dar ambițioasa echipă Unde Mergem® a reuşit să documenteze (la faţa
locului, trăind experienţa vizitatorului/ clientului) şi să listeze în platformă peste 640 de destinaţii, puncte
de interes, trasee de drumeţie, de biciclete etc. organizate pe Regiuni, Judeţe, Localităţi şi secţiuni, astfel
încât să poată fi consultate uşor de utilizatori iar aceştia să le aibă mereu la îndemână, în telefonul lor; pot
inclusiv să le Salveze în wish-list-uri, să le distribuie altora, să le Evalueze şi să le scrie Recenzii în care îşi
prezintă experienţele proprii acolo. Iar interesul arătat, mult peste estimările noastre cele mai optimiste
pentru primii 4 ani, îi onorează şi îi motivează să continue fără să devieze nicun moment de la Conceptul,
Misiunea și Viziunea asumate:

  • timpul petrecut de utilizatori în site-ul şi aplicaţia Unde Mergem® a crescut de la câteva zeci de secunde/ sesiune până la peste 4 minute (pentru o aplicaţie locală care nu e TikTok sau Instagram e un rezultat foarte bun, şi sunt încă abia la început).
  • peste 16.000 de oameni din toată lumea şi-au instalat aplicaţia (organic, fără niciun fel de promovare), peste 10.500 de utilizatori s-au autentificat în aplicaţie; în prezent, aplicaţia este accesată de peste 800 ori/zi (în medie).
  • peste 50 de parteneri instituţionali, comerciali şi sponsori care sprijină deja această iniţiativă beneficiază de o expunere online extraordinară şi de o promovare directă către o comunitate din ce în ce mai numeroasă de oameni aflaţi în căutare de locuri unde să se simtă bină şi unde să trăiască experienţe de calitate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Verificare anti-robot
FriendlyCaptcha ⇗

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.