Miercuri, 19 octombrie 2022, de la ora 17.00, la Muzeul „Casa Mureșenilor” din Brașov, invită publicul la Recitalul de la ora 5.Evenimentul va fi susținut de Andromeda Nemeș – soprană și Marius Laurențiu Oprea – clarinet, acompaniați la pian de Sena Ducariu. Prezintă: Simona Manole.
Cuplu atât în viața artistică, cât și în cea din afara scenei, cei doi muzicieni ai Operei Brașov vă vor oferi un program special în care sunt cuprinse lieduri de Louis Spohr – „Sei still mein Herz”, „Zwiegesang”, „Sehnsucht”, „Wiegenlied in drei Tönen”, „Das heimliche Lied”, „Wach auf”, liedul „Der hirt auf dem felsen” de Franz Schubert, precum și „Ghețarul de la Scărișoara”, suita pentru clarinet şi pian op. 27, partea a II-a, de Marțian Negrea.
„După o perioadă foarte îndelungată, revenim cu bucurie la Muzeul «Casa Mureșenilor». Vă propunem un program din perioada romantismului, un program dinamic, misterios… Am mai prezentat acest repertoriu în mai multe orașe din țară: Muzeul Enescu din București, Castelul Peleș din Sinaia, Palatul Culturii din Tg.Mureș sau la Centrul Cultural Arcuș. Însă, de data aceasta, va fi o după-amiază în familie, alături de prietenele noastre de o viață, pianista Sena Ducariu și Simona Manole, care vă va purta cu prezentarea în lumea noastră! Vă așteptăm cu drag!”, mărturisesc cei doi artiști ai Operei brașovene, Andromeda Nemeș și Marius Laurențiu Oprea.
• Recitalul durează o oră și nu are pauză.
Preț bilete: 6 lei – adulți, 4 lei – pensionari și 1,5 lei – elevi, studenți. Acestea se pot achiziționa de la sediul Muzeului „Casa Mureșenilor” (Piața Sfatului nr. 25), înainte de începerea evenimentului.
Sâmbătă, 22 octombrie 2022, de la ora 18.30, în Sala Operei Brașov, vă invităm la capodopera „Il Trovatore” (Trubadurul) de Giuseppe Verdi din trilogia din care mai fac parte „Rigoletto” și „La Traviata”.
Lucrarea continuă să impresioneze publicul din marile săli de operă ale lumii şi astăzi, la fel ca în trecerea celor 169 de ani de la premieră – 19 ianuarie 1853, ce a avut la Teatrul Apollo din Roma. Opera are la bază piesa de teatru „El trovador”, publicată în 1836, scrisă de Antonio García Gutiérrez. „Trubadurul” verdian este, prin excelență, o operă romantică ce înfățișează o poveste, cu o intrigă încurcată, de Ev Mediu, care, dacă ar fi scoasă din context, își va pierde valoarea și semnificația. Elementele ce o definesc ca atare sunt, în primul rând, subiectul, apoi răsturnările de situaţii, povestirile cu strigoi, elementul nocturn extrem de prezent în imaginea scenică, eroul avântat, fantasmele, obsesiile, exotismul unei comunităţi nomade.
Specifică partiturii îi este, pe de o parte, linia vocală de mare inspirație, remarcată în special în ariile celor patru personaje principale foarte puternice, dar și momentele de mare forță ale corului; din punct de vedere muzical, în orchestrație, încep să se simtă accentele viguroase ce vor caracteriza operele din ultima perioadă de creație a lui Verdi. Cele patru roluri principale ale operei (Leonora, Manrico, Contele de Luna și Azucena) sunt foarte dificile atât ca partitură – ambitusul lor trebuie să fie foarte extins -, cât și ca interpretare, Verdi dându-le fiecăruia în parte o pondere foarte mare. Totodată, distribuția trebuie să fie omogenă ca valoare, să existe un echilibru între muzică și dramă, în timp ce protagoniștii transmit emoții intense cu fiecare notă. Enrico Caruso afirma că a face „Il Trovatore” este ușor, „dați-mi cei mai buni patru cântăreți de operă din lume și o voi face”, referindu-se la Leonora, Manrico, Contele de Luna și Azucena.
Actuala montare de la Opera Braşov, clasică, dar folosind mijloace moderne cum ar fi proiecțiile video și efectele speciale, accentuează atmosfera romantică a subiectului, combinând teatrul cu filmul, simbolica imaginilor subliniind, pe de o parte, obsesia Azucenei în omorârea propriului fiu, iar pe de altă parte, elementul nocturn, specific romantismului. S-a insistat asupra scenelor de luptă prezente pe tot parcursul desfăşurării acţiunii, relevându-se astfel masculinitatea, forţa şi curajul într-o lume în care războiul era principalul scop al existenţei.
În distribuția spectacolului, îi veți putea urmări pe: Manrico – Remus Alăzăroae (invitat), Leonora – Aurelia Florian, Contele de Luna – Adrian Mărcan, Azucena – Alina Dragnea (invitată), Ferrando – Dan Popescu, Ines – Maria Catrina, Ruiz – Mugurel Oancea. Își dau concursul Orchestra și Corul Operei Brașov. Conducerea muzicală a acestui spectacol îi aparține maestrului David Crescenzi (invitat). Regia artistică este semnată de Anda Tabacaru. Scenografia: Rodica Garștea. Dirijor cor: Dragoș-Mihai Cohal.Mișcarea scenică: Nermina Damian. Asistent mișcare scenică: Ramona Mezei. Instructor de lupte: Bogdan Bălăşcău. Regie scenă: Marilena Aldea.
Maestrul David Crescenzi revine la pupitrul Orchestrei Operei Brașov, după ce l-am mai putut urmări dirijând „Tosca” de G. Puccini sau Gale de Operă.
Pianist, dirijor de orchestră şi de cor, David Crescenzi și-a început studiile la Conservatorul din Pesaro, specializându-se ulterior în Instrumente de Orchestră, Muzică Corală şi Dirijor de Cor şi Pian. Recunoscut pentru pasiunea lui pulsantă și dedicarea absolută, cele peste două decenii ale activității sale lirice l-au consacrat mai întâi ca pianist acompaniator şi maestru locţiitor în diferitele teatre şi festivaluri, atât în Italia cât şi în străinătate, iar apoi ca dirijor şi maestru de cor.
Tenorul Remus Alăzăroae (Opera Națională Timișoara) a mai fost prezent pe scena Operei Brașov în roluri ca Rodolfo din „Boema” sau Mario Cavaradossi din „Tosca”, ambele opere compuse de G. Puccini.
Născut la Timișoara, în 1980, tenorul Remus Alăzăroae este absolvent al Universității de Muzică din Timișoara, secția oboi. Din 2000 până în 2012, este angajat în orchestra Operei din Timișoara, ca oboist. În anul 2009 începe colaborarea cu Opera Națională din Timișoara ca tenor, debutând în rolul lui Rinuccio din opera comică „Gianni Schicchi”. A participat la turnee cu Opera Națională din Timișoara în țări precum: Italia, Austria, Germania, Olanda, Quatar.
Soprana Aurelia Florian s-a întors recent din Austria, unde a fost invitată pe scena Tiroler Landestheater din Innsbruck și a întruchipat-o pe Floria Tosca din opera „Tosca” de G. Puccini.
Invitată pentru a doua oară la Opera Brașov, pentru a interpreta rolul Azucena, Alina Dragnea, este o tânără mezzosoprană ce desfășoară o activitate muzicală bogată atât în România, cât și în străinatate. Ea s-a specializat în canto în Austria, Germania și România și a beneficiat de o bursă totală la ISA 18&21 Vienna Summer Academy. A avut oportunitatea extraordinară de a lucra cu profesori renumiți, precum Ramon Vargas, Carlos Garcia Estevez, Iride Martinez, Michael Sturminger, Margit Klaushofer, Luisella Germano, Peter Grossmann, Ioana Bentoiu, George Crăsnaru și Marina Krilovici și, de asemenea, de a cânta sub bagheta cunoscuților dirijori Vladimir Kiradjiev la Baden, Christoph Meier la Palatul Schönbrunn, Viena, în opera „Ariadne auf Naxos” de R. Strauss și Guido Johannes Rumstadt în „Suor Angelica” de G. Puccini la Nürnberg. Alina a concertat în săli importante, precum Paris, Berlin, Bergamo, Ierusalim, Budapesta, Gloggnitz, Reichenau an der Rax, Nürnberg, Teatrul Național București, Sala Radio București, Palatul Suțu și multe altele.
• Spectacolul durează trei ore și are trei pauze.
Preț bilete: 70 lei (sală + lojă); 50 lei (balcon lateral) – Pentru acest eveniment, nu mai sunt bilete disponibile!
Biletele se vând atât online, pe site-ul www.bilet.ro, cât și la sediul Operei Brașov din str. Bisericii Române nr. 51. Program Casierie: Luni – Vineri 10 – 17 şi cu o oră înainte de începerea spectacolului (în cazul în care rămân bilete disponibile). Informații se pot obține la telefon: 0268-419380.
În stagiunea 2022 – 2023, accesul copiilor la spectacolele de operă și operetă este permis începând cu vârsta de 7 ani!
Evenimente desfășurate cu sprijinul Municipiului Brașov.