Asociația Bolnavilor de Cancer, în colaborare cu Federația Asociațiilor Bolnavilor de Cancer și două lanțuri farmaceutice, a lansat aplicația mobilă iMedico. Platforma este destinată să faciliteze accesul pacienților la medicamente, eliminând necesitatea de a căuta în mai multe farmacii medicamentele vitale.
Cum funcționează iMedico?
- Localizare în timp real: Utilizând coordonatele GPS, aplicația identifică farmaciile din proximitatea utilizatorului (raza de 10 km) și verifică disponibilitatea unui medicament.
- Răspuns rapid: Farmaciile pot confirma disponibilitatea produsului printr-un simplu răspuns „Da” sau „Nu”.
- CallCenter de suport: Dacă medicamentele nu sunt disponibile local, navigatorii ABC pot extinde căutarea.
„Unul din obiectivele Asociaţiei Bolnavilor de Cancer (ABC), alături de partenerii săi, este acela de a creşte gradul de adresabilitate în rândul populaţiei, dar mai ales a pacienţilor cronici la accesarea serviciilor medicale, la accesarea medicamentelor. În acest context, Asociaţia Bolnavilor de Cancer propune un instrument care să eficientizeze accesul pacienţilor la terapiile disponibile in farmaciile cu circuit deschis şi să dezvolte un instrument performant de telemedicină, informarea populaţiei cu privire la sănătate”, se arată într-un comunicat remis presei.
Aplicaţia cuprinde şi alte funcţionalităţi conexe:
- Asistentul Virtual – Suport pentru sănătatea ta! Pacientul interacţionează cu un asistent virtual prietenos, pregătit să îi ofere informaţii utile despre diverse afecţiuni şi sfaturi generale despre sănătate;
- Buzunarul cu documente digitale – aplicaţia are o secţiune specială în care pacienţii pot păstra documentele în format digital – de exemplu imaginea unei reţete sau rezultatul ultimei investigaţii medicale, pentru a le avea la îndemână atunci când interacţionează cu un medic sau farmacist.
De asemenea, pacientul are acces la CallCenter de navigare şi sprijin – în cazul în care farmaciile din proximitate nu au un anumit produs, navigatorii ABC pot extinde căutarea. La CallCenter, pacientul poate sesiza lipsa medicamentelor care sunt incluse în programele naţionale de sănătate.
În prezent, aplicația este disponibilă pentru Android, iar versiunea pentru iOS va fi lansată în curând. Proiectul urmărește să îmbunătățească calitatea vieții pacienților, reducând stresul cauzat de lipsa medicamentelor și consolidând relația dintre farmacii și comunitate.
CallCenter Suport Pacienți: 021 253 0591