Reabilitarea tronsonului de cale ferată dintre Braşov şi Sighişoara, începe în sfârșit. CFR a început procedurile de obţinere a avizelor necesare demarării lucrărilor.
Marți în şedinţa Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Braşov membrii acesteia vor discuta cu privire la solicitarea CFR de a obţine avizul pentru lucrările de pe tronsomul de cale ferată care traversează municipiului Braşov. În cadrul proiectului ar urma să fie reabilitată şi gara, inclusiv peroanele, care arată deplorabil.
După mai multe contestări în instanţă, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a decis să atribuie pe 20 iunie consorţiului condus de Alstom contractul pentru calea ferată Braşov – Sighişoara, loturile 1 şi 3, respectiv subsecţiunile Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara, în total 86 km. După modernizare, trenurile ar trebui să facă 47 de minute între cele Braşov şi Sighişoara, iar ruta să se scurteze cu 17,72 km (de la 130,27 km, la 112,55 km). Iniţial, pe 5 iulie 2018, compania de infrastructură atribuise contractul pentru modernizarea tronsoanelor Braşov – Apaţa şi Caţa – Sighişoara către asocierea BRASIG Strabag -Swietelsky. Aceasta cu toate că oferta financiară a BRASIG a fost de 3,14 miliarde lei fără TVA (aproximativ 661 milioane de euro), cu aproximativ 40 milioane de euro mai mult decât oferta clasată pe primul loc, cea depusă de către consorţiul RailWorks (format din companiile Aktor – Grecia, Alstom – Franţa, Arcada Company – Galaţi şi Euroconstruct Trading ‘98 – Bucureşti).
- Stiri
- 1 iulie 2019
- fără commentarii