Incident major pe calea ferată: Două trenuri CFR pe aceeași linie în sensuri opuse

Două trenuri, unul de marfă și unul de călători, s-au oprit față în față pe aceeași linie, după ce au fost dirijate greșit între stațiile Drăgănești Olt și Fărcașele. CFR SA a explicat că trenurile au reușit să evite coliziunea datorită mecanicilor care au trimis semnale luminoase unul către celălalt.

Cum a ajuns CFR SA să trimită două trenuri în sensuri opuse pe aceeași linie? Răspunsul se găsește în lipsa modernizării. Sistemele vechi ale CFR necesită un impiegat de mișcare în fiecare stație, folosind tehnologii bazate pe relee din anii 1940-1950, susține Asociația Pro Infrastructura.

„Oamenii sunt răspândiți peste tot în rețea, crescând riscul de eroare umană. Defectarea electromagneților vechi poate determina trecerea pe modul ‘manual’, predispus la greșeli și neînțelegeri telefonice. Sistemele moderne permit operarea mai multor stații cu un singur dispecer, eliminând riscul de trimitere a trenurilor în sensuri opuse. Poziția, direcția și numărul trenului sunt vizibile pe ecran, ceea ce nu se întâmplă cu instalațiile actuale, depășite moral”, explică reprezentanții Pro Infrastructură.

Citeste și:  Autobuzele RATBV care circulă pe linia 130 nu vor mai deservi stația ”Caragiale”, pe sensul de deplasare spre capătul de linie Râșnov

De ce nu este modernizată o linie importantă, precum București-Craiova? „Nu mai sunt bani europeni din cauza întârzierilor de 4-10 ani pe sectoarele coridorului Curtici-Constanța. Finanțarea care ar fi trebuit să ajungă pe București-Craiova a fost cheltuită pe proiectele întârziate de pe coridorul principal, unde încă sunt întârziate 6 loturi de peste 300 km. Lipsa interesului politic contribuie la aceste întârzieri. Politicienii sunt mai interesați de autostrăzi decât de calea ferată”, susțin cei de la Pro Infrastructură.

De ce este închis un fir de circulație? „S-au accesat fonduri europene pentru mentenanță prin PNRR. Suprastructura (șinele, traversele, prinderile) trebuie înlocuită periodic. Între Drăgănești-Olt și Fărcașele se fac cârpeli pe câte 2-3 km, care ar trebui să dureze câteva săptămâni, dar în România aceste ‘Quick Wins’ durează doi ani”, au mai adăugat reprezentanții Pro Infrastructură.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.