Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Judeţean, şi Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov, împreună cu senatorul PNL Mihail Veştea şi deputatul PNL Ionuţ Sorin Banciu au participat astăzi, la o şedinţă de lucru cu factori de decizie din cadrul Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA R.A.
Au fost prezenţi Adrian Cojoc – directorul general ROMATSA, Radu Tudor – managerul de proiect desemnat să se ocupe de Aeroportul Internaţional Braşov, Valentin Cimpuieru – director Departament Tehnic Dezvoltare, Adriana Ciortoloman – manager de proiect, Pavel Cătinean – director Siguranţă şi Calitate, Mihaela Ionescu – din cadrul Departamentulului Operaţional.
Participanţii au pus în discuţie atât probleme concrete legate de soluţiile care vor fi adoptate în ceea ce priveşte asigurarea serviciilor de navigaţie aeriană la Aeroportul Internaţional Braşov, cât şi chestiuni de natură juridică, având în vedere că între ROMATSA şi Judeţul Braşov urmează să fie încheiat un protocol specific, vizând soluţiile ce vor fi puse în practică la Aeroportul Internaţional Braşov şi care trebuie să fie conforme cu modul de lucru al instituţiei.
„În cadrul întâlnirii, am stabilit că în procedura de adoptare a tipului de soluţie pentru turnul de control al Aeroportului Internaţional Braşov se va ţine cont de concluziile rezultate din analiza multicriterială a celor trei soluţii – turn clasic, virtual şi remote –, analiză cuprinsă în studiul de fezabilitate pentru serviciile de navigaţie aeriană ANS, contractat de Consiliul Judeţean şi care este în curs de realizare. S-au prezentat argumente pro şi contra fiecăreia dintre cele trei variante, însă, practic, ROMATSA se va propunţa asupra soluţiei de turn de control pe care o va implementa la Aeroportul Internaţional Braşov, în funcţie de concluziile acestei analize multicriteriale”, a explicat preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian-Ioan Veştea.
De asemenea, s-au discutat aspecte privind echipamentele de meteorologie şi modul în care vor fi asigurate informaţiile meteorologice la aeroport, precum şi chestiuni legate de soluţia de dirijare de apropiere şi de tipul de clasă de spaţiu aerian care va fi adoptat pentru Aeroportul Braşov.