Rezultatele recente ale Studiului de Audiență Radio (SAR) pentru valul I al anului 2024 au fost dezvăluite, aducând lumină asupra preferințelor audienței în materie de posturi de radio în România. Efectuat de Mercury Research și Institutul Român pentru Evaluare și Strategie (IRES) în perioada 15 ianuarie – 28 aprilie 2024, studiul a furnizat o perspectivă detaliată asupra audienței la nivel național, urban și în București.
Universul studiului a cuprins persoane cu vârsta de 11 ani și peste, neimplicate în domeniul radio, din toate localitățile urbane și rurale din România. Cu un eșantion total de 10.515 de persoane, cercetarea a acoperit o gamă largă de comunități, asigurând o reprezentativitate adecvată.
Metoda de măsurare a audienței, bazată pe rememorarea audienței din ziua precedentă, a oferit o perspectivă realistă asupra comportamentului de ascultare a posturilor de radio. Procesul meticulos de culegere a datelor a inclus apeluri telefonice atât pe numere fixe, cât și mobile, asigurând o acoperire amplă și echilibrată.
Kiss FM este, din nou, cel mai ascultat radio din România, la nivel national. Conform Studiului de Audiență Radio( Valul I 2024) , Kiss Fm este ascultat zilnic de 2.729.000 de persoane.
Rezultatele au relevat că Radio ZU își menține poziția de lider în audiențe în București, cu o medie de 238.000 de ascultători. Pe locul secund se află Radio România Actualități, urmat de Kiss FM, care a înregistrat o creștere de aproximativ 44.000 de ascultători în perioada valului de primăvară.
Interesant este și faptul că postul Radio Impuls, deținut de Dogan Media, a intrat în audiențele radio de mai puțin de un an și a reușit să atragă peste 200.000 de ascultători la nivel național.
Vă prezentăm în continuare audineţele radio în valul de primăvară 2024, pentru perioada ianuarie – aprilie 2024: