La trei ani de la lansare, aplicația Unde Mergem® intră în clubul select al aplicațiilor 100% românești de conținut care ating pragul de 10.000 de instalări

Dezvoltată de o companie cu sediul în Brașov, platforma Unde Mergem® și-a propus să fie un ghid online al României care să readucă încrederea românilor în destinațiile interne, prin faptul că recomandă doar locuri orientate evident către satisfacția clienților și vizitatorilor, de unde sunt șanse mari să să plece mulțumiți pentru timpul și banii cheltuiți acolo!

Prezentat în website-ul www.undemergem.ro și în aplicația Unde Mergem care poate fi descărcată din Google Play și App Store, întreg conținutul este documentat la fața locului, este prezentat obiectiv și este actualizat periodic, astfel încât să fie oferite răspunsuri de calitate la una din cele mai des întâlnite întrebări în limba română.

Majoritatea platformelor de informare online se bazează pe conţinut generat de utilizatori (user generated content) iar acest sistem începe să-şi arate limitele. Şi Unde Mergem® se bazează pe conţinut de la utilizatori dar cu o mare diferenţă: ei nu pot genera conţinut ci doar îl pot sugera; echipa şi Comunitatea de contributori Unde Mergem® îl verifică (nu cu sisteme automate ci cu documentare la faţa locului) şi dacă totul este fi în regulă, este publicat în platformă cu respectarea drastică a normelor și procedurilor interne de calitate. Astfel, întreg conţinutul Unde Mergem este autentic, documentat, actualizat, obiectiv.

Recomandările și sugestiile prezentate sunt gratuite, nu sunt condiţionate de plata unei sume de listare, şi asta ne permite să fim obiectivi. Singurele criterii pentru care un loc devine #undemergem sunt orientarea evidentă către satisfacţia clienţilor şi o sumă a calităţilor semnificativ mai mare decât cea a defectelor.

Website-ul are un caracter mai degrabă informativ și are rolul de a prezenta informațiile pentru a fi indexate de motoarele de căutare iar aplicația oferă utilizatorilor funcționalități specifice unui ghid de călătorie și de timp liber: localizare pe hartă și direcționare GPS către locurile și atracțiile recomandate, posibilitatea creării unor liste de călătorie (wish-list) în care să aibă ușor la îndemână recomandările care li s-au părut potrivite, găsirea de recomandări în jurul locului unde se află, posibilitatea de a primi notificări-push atunci când locurile care le plac publică oferte, noutăți sau evenimente etc.

Citeste și:  Autobuzele RATBV care circulă pe linia 130 nu vor mai deservi stația ”Caragiale”, pe sensul de deplasare spre capătul de linie Râșnov

Aplicaţia are și o secţiune Evenimente unde ne-am propus să prezentăm doar evenimente organizate de comunităţi şi de entităţi relevante implicate în cultură, turism, activităţi de timp liber. De asemenea, locurile recomandate (atracţii, structuri de cazare, din industria ospitalităţii, activităţi, experienţe, servicii, shopping etc.) au ocazia să îşi prezinte şi să îşi promoveze ofertele speciale, de sezon, evenimentele, în primul marketplace de timp liber românesc, plătind nişte abonamente modice, fără să mai plătească comisioane uriaşe pentru fiecare rezervare/ vânzare realizată.

Vă mulțumim pentru atenție și pentru publicare. În continuare vă prezentăm cele mai importante aspecte din activitatea noastră precum și câteva rezultate obținute până acum.

După părerea fondatorului companiei, Iulian Pufu, ceea ce îi lipsea României din punct de vedere al promovării turistice nu este reclama ci publicitatea corectă – prezentarea de informaţii reale, documentate, actualizate, obiective, care să îi fie de real ajutor unui potenţial vizitator ( din intern sau din extern) atunci când planifică sau face deja o călătorie prin România. România este ca o fată de la ţară, pe care îţi face mare plăcere să o vezi așa cum e, frumoasă cu obrajii îmbujoraţi, îmbrăcată în ia cusută de mama şi bunica ei… Dar când începi să o machiezi şi să o îmbraci în haine scumpe, de firmă, s-a terminat cu autenticul şi cu plăcerea! – asta credem că s-a întâmplat şi încă se întâmplă în multe materiale de promovare, locale, naţionale şi chiar internaţionale, în care destinaţiile din România sunt prezentate pompos, într-un mod exagerat, de multe ori fără nicio legătură cu realitatea şi mai ales, fără detalii concrete (unde, cum, de ce, când) utile pentru potenţialii vizitatori.

De aceea, cu mai bine de 10 în urmă a început să planifice, iar de aproximativ 3 ani (chiar în Pandemie), împreună cu Alina Felea, partenera lui de viață și de proiect, au început să lucreze efectiv la cea mai ambiţioasă iniţiativă independentă privată de prezentare online a destinaţiilor turistice din România: Unde Mergem® – o platformă online în care este prezentată România frumoasă, aşa cum este ea!

Citeste și:  Sportivi din 15 ţări, la Râşnov, în weekend, la Cupa Mondială de vară la sărituri cu schiurile

Cum facem asta? Mergem în destinaţii şi în locuri din România, le evaluăm, le documentăm la faţa locului şi le prezentăm celor aflaţi în căutare de informaţii turistic, aşa cum sunt ele, şi cu bune şi cu mai puţin bune (dacă este cazul). Nu facem reclamă nimănui ci le prezentăm cu cuvintele noastre, obiectiv, fără să fim influenţaţi în niciun fel de proprietari şi/sau factori de decizie. Nu dăm verdicte, nu facem topuri ci îi lăsăm pe utilizatorii noştri să aleagă, dintre recomandările listate, ce se potriveşte dorinţelor, bugetului, preferinţelor lor.

Atunci când prezentăm o Destinaţie, încercăm să oferim utilizatorilor toate informaţiile necesare şi utile ca să planifice şi/sau să petreacă un City-Break (sau chiar o vacanţă acolo): o descriere a destinaţiei în care abordăm şi aspecte culturale, istorice, etnografice, gastronomie etc. (ex. https://undemergem.ro/ro/places/valea-ghimesului sau https://undemergem.ro/ro/places/clisura-dunarii) și recomandări de atracţii (istorice, naturale, antropice, trasee de drumeţie, de biciclete etc.) şi locuri – unde să doarmă, unde să mănânce, distracţie, activităţi, experienţe etc., – în care să îşi cheltuiască timpul şi banii fără niciun regret!

Astfel, uşor-uşor, pas cu pas, destinaţie cu destinaţie, loc cu loc, atracţie cu atracţie, documentate şi listate sub forma unor recomandări obiective, facem primul ghid de călătorie în România, care sperăm să redea românilor încrederea în destinațiile interne! Într-un mediu online în care totul se face pentru audienţă şi pentru trafic, conceptul nostru este inovator prin orientarea reală către satisfacerea nevoilor de informare corectă ale utilizatorilor care planifică sau petrec deja timp într-o destinaţie turistică.

Este şi sustenabil (după o investiţie iniţială de peste 100.000 euro din fonduri europene și de la fondator), acum se susţine din contribuţiile partenerilor. Și deşi a atins probabil abia 1% din potenţialul de dezvoltare, Unde Mergem® este aplicaţia românească de timp liber cu cea mai mare rată de creştere – medie +5% de la o lună la alta – a numărului de instalări şi utilizatori autentificaţi. De asemenea, calitatea conţinutului a făcut ca majoritatea paginilor din website-ul undemergem.ro să fie afişate organic în primele 10 rezultate pe interogări Google specifice iar câteva zeci dintre ele, chiar pe primele 3 locuri (ex. trasee drumetie brasov, cascada tamina, herghelia sambata de jos, valea ghimesului, malnas bai etc.,), deşi avem o concurenţa acerbă în acest tip de conţinut, cu multe website-uri vechi şi consacrate!

Citeste și:  Brașovul, în competiția pentru un viitor verde: printre cele 15 orașe din România care visează la neutralitate climatică

În cei trei ani de la lansare, mica dar ambițioasa noastră echipă de UMeRiști a reuşit să documenteze (la faţa locului, trăind experienţa vizitatorului/ clientului) şi să listeze în platformă peste 560 de destinaţii, puncte de interes, trasee de drumeţie, de biciclete etc. organizate pe Regiuni, Judeţe, Localităţi şi secţiuni, astfel încât să poată fi consultate uşor de utilizatori iar aceştia să le aibă mereu la îndemână, în telefonul lor; pot inclusiv să le Salveze în wish-list-uri, să le distribuie altora, să le Evalueze şi să le scrie Recenzii în care îşi prezintă experienţele proprii acolo. Iar interesul arătat, mult peste estimările noastre cele mai optimiste pentru primii 3 ani, ne onorează şi ne motivează să continuăm:

– timpul petrecut de utilizatori în site-ul şi aplicaţia Unde Mergem® a crescut de la câteva zeci de secunde/ sesiune până la peste 4 minute (pentru o aplicaţie locală care nu e TikTok sau Instagram e un rezultat foarte bun, şi suntem abia la început).

– peste 10.000 de oameni din toată lumea şi-au instalat aplicaţia (organic, fără niciun fel de promovare), peste 5800 de utilizatori s-au autentificat în aplicaţie; în prezent, aplicaţia este accesată de peste 200 ori/zi (în medie).

– peste 50 de parteneri instituţionali, comerciali şi sponsori care sprijină deja această iniţiativă beneficiază de o expunere online extraordinară şi de o promovare directă către o comunitate din ce în ce mai numeroasă de oameni aflaţi în căutare de locuri unde să se simtă bină şi unde să trăiască experienţe de calitate.

Să mergem cu bine, sperăm cât mai curând, în toată România!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.