
Asociația Română pentru Cercetări Strategice Avansate, Nanotehnologii și Tehnologii Quantice (ARCSANTQ) a relansat programul ARO, prin care își propune să revitalizeze tradiţionala marcă auto românească, notează economica.net.
Proiectul, condus de Ing. Eduard Costache, membru al Asociaţiei, vizează readucerea la viață a mărcii emblematice ARO Câmpulung-Muscel, recunoscută în trecut în peste 100 de țări pentru capacitățile sale off-road. Potrivit reprezentanţilor ARCSANTQ, e-ARO 25 NEXT GENERATION nu este o simplă modernizare ci un proiect complet nou, cu un design nou, semnat de casa italiană de design Granstudio, dezvoltat pe o platformă structurală heavy-duty aliniată la cele mai noi cerințe de electromobilitate strategică. Proiectul e-ARO 25 a fost deja înregistrat la OSIM, potrivit preşedintelui ARCSANTQ Dan Hazaparu.
“Un asemenea program complex este rezultatul unei colaborări interinstituţionale şi ne pune într-o poziţie privilegiată în regiune. Niciunul dintre vecinii noştri nu s-ar putea lăuda cu un asemenea proiect. Realizarea lui, linia de asamblare, se va face la Uzina Mecanică Bucureşti, care este în coordonarea Romarm. Motorizarea, respectiv sistemele de propulsie, plus sistemul de comandă cad în sarcina INCD Turbomotoare – COMOTI (Institutul Național de Cercetare Dezvoltare Turbomotoare – COMOTI). Acest proiect îl înscriem pentru eligibilitate la finanţare în cadrul programului „Soluţii” al Ministerului Educației și Cercetării (MEC). Estimările noastre sunt că prezentarea prototipului noului ARO ar necesita o investiţie de 12-14 milioane euro şi doi ani”, spune Dan Hazaparu.
Acesta subliniază că, la acest moment, întregul proiect este practic definit din punct de vedere conceptual și constructiv, cu tot cu înregistrarea soluțiilor inovative la OSIM, urmând asigurarea finanţării şi realizarea lui fizică.
Citește continuarea aici.