Lucrările pentru săparea celor două tuneluri care se vor construi pe linia de cale ferată Braşov-Sighişoara vor demara la finalul lunii februarie. Este vorba despre modernizarea acestei rute, fiind cel mai dificil proiect feroviar din România, datorită acestor două tuneluri, cu o lungime totală de 24 km şi galerie dublă.
„La sfârşitul lunii februarie lucrurile încep să se mişte. Au fost instalate cele două TBM-uri, sunt şi celelalte două transportate în România, deci vor fi patru fronturi de lucru. o să dureze cam trei ani toată activitatea de acolo. Sperăm noi ca acest missing link din coridorul de transport feroviar să fie odată şi odată finalizat pentru a avea un parcurs cât mai eficient către frontiera de vest. Este primul proiect de asemenea anvergură realizat în România în sectorul feroviar cu o asemenea dimensiune şi cu asemenea efort financiar”, a declarat pentru Radio România, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionuţ Săvoiu.
Modernizarea celor 112 km de linie dintre Braşov şi Sighişoara va costa 5,7 miliarde de lei fonduri europene. Termenul de finalizare este anul 2027.
Foto. Freepik.com @ jannoon028