Măsuri dispuse de Primăria Brașov pe perioada decretării stării de urgență

Măsuri dispuse de Primăria Brașov pentru reducerea riscurilor de răspândire a coronavirusului, pe perioada decretării stării de urgență:

  • Reducerea programului de lucru cu publicul în intervalul 8.00-12.00 la Centrul de Informații pentru Cetățeni, Serviciul relațiile cu Asociațiile de Proprietari, Serviciul Autoritate Tutelară, Serviciul de Evidență a Persoanei, Direcția Fiscală, Direcția de Asistență Socială.
  • Tichetele Dar din suflet pentru suflet pentru sărbătorile de Paști se vor distribui pe toată perioada anului.
  • Pe durata stării de urgență, cea mai mare parte a interacțiunii cu cetățenii se va desfășura în mediul electronic, astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane.
  • Primăria Brașov, instituțiile din subordinea CL și societățile aparținând Municipalității vor introduce, acolo unde este posibil, pe perioada stării de urgență, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă.
  • Reducerea programului pentru:
    Piețele agroalimentare:
    Luni – Sâmbătă: 8.00-18.00
    Duminică: 8.00-14.00
    Programul de aprovizionare piețe:
    L-S 8.00-9.30 și 16.30-18.00
    D 8.00-9.30 și 13.00-15.00
    Grădina Zoologică: Marți-Duminică – program 10.00-17.00. Menţionăm că Planetariul, Autobuz Virtual Safari, Clădirea Exotică şi Casa maimuţelor din incinta grădinii zoologice, sunt închise.
  • Închiderea Pieței de vechituri din Bartolomeu, a Centrului de Informare turistică din Poiana Brașov și a parcării mutietajate din Poiană.
  • Casieria Direcției Fiscale de pe str. Lungă nr. 14 își va suspenda activitatea începând cu data de 18.03. Activitatea celorlalte casierii se va desfășura conform programului 8.00-12.00.
Citeste și:  Bradul de Crăciun al clubului Kids Tâmpa Brașov a umplut sala cu aproape 1000 de sportivi ai Brașovului

Centrul de Informații pentru Cetățeni va asigura activitatea de preluare a solicitărilor direct de la cetățeni pentru următoarele activități

  • Eliberare permise de liberă trecere zilnice pentru zona istorică, centrală și Drumul de poiană;
  • Depunerea documentațiilor în vederea eliberării Autorizațiilor de construire, certificatelor de edificare a construcțiilor, certificatelor de alipire, certificatelor de dezlipire;
  • Depunerea documentațiilor pentru eliberarea Acordurilor de funcționare pentru exercițiile comerciale;
  • Depunerea documentațiilor pentru eliberarea Aprobărilor de săpătură și pentru obținerea Avizelor administratorului drumurilor publice;

Pentru celelate solicitări, cetățenii pot utiliza comunicarea electronică, fie utilizând aplicațiile de pe portalul brasovcity.ro, cum ar fi cele pentru obținerea certificatului de urbanism, pentru anunțul de începere a lucrărilor, pentru eliberarea LT-urilor sau cea pentru depunerea de sesizări și reclamații, fie utilizând e-mailul cicbv@brasovcity.ro sau faxul 0268-472627.

Serviciul Public Comunitar Local de Evidență a Persoanei:
-se asigură relația cu publicul la serviciile aparținând SPCLEP Brașov, în intervalul orar 8,00 – 12,00, în zilele lucrătoare de luni până vineri inclusiv. Ultima zi de vineri din lună nu se primesc cereri pentru eliberarea actelor de identitate, însă se eliberează cărțile de identitate și cărțile de identitate provizorii pentru dosarele procesate;
-se limitează accesul persoanelor la serviciile aflate în relația cu publicul, iar prezența altor persoane care nu justifică motivat interesul de a se adresa lucrătorilor de specialitate este interzisă;
-la Serviciul Evidența Persoanelor, se preiau cereri pentru eliberarea actelor de identitate la 4 ghișee, prin suplimentarea cu încă 2 stații de lucru, în baza programărilor on-line făcute pe pagina de internet https://extranet.brasovcity.ro/EvidentaPersoanelor/Programare.aspx , iar un ghișeu cu stație de lucru va fi pus la dispoziție pentru soluționarea cererilor cu caracter urgent, pentru situații deosebite, cazuri sociale, etc., prin programare prealabilă la numerele de telefon : 0268/416550 tasta 9 interior 248 sau 0747014803;
-la Serviciul Stare Civilă se primesc și se soluționează fără limitări cererile privind declararea nașterii și a decesului. Pentru situații de urgență, în intervalul orar 12,00 – 15,30 se apelează numărul de telefon 0268/416550 tasta 9 interior 166 (înregistrări nașteri) sau interior 181
(înregistrare decese) sau 0747010878;
-depunerea cererilor de eliberare a duplicatelor certificatelor de stare civilă se face după o prealabilă programare făcută la telefon 0268/416550 tasta 9 interior 182 sau 0747010878;
-depunerea cererilor de transcriere / înscriere a mențiunilor privind modificările intervenite în străinătate în registrele de stare civilă române a certificatelor de stare civilă procurate din străinătate se fac urmare programării telefonice la telefon 0268/416550 tasta 9 interior 251 sau prin programări on-line de pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Brașov, https://extranet.brasovcity.ro/transcrieri/Programare.aspx, pentru cetățenii care solicită transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă ale persoanelor care au redobândit cetățenia română și care nu au avut niciodată domiciliul în România (ex. cetățeni ai Ucrainei, ai Republicii Moldova);
-pentru obținerea de relații privind depunerea declarației de căsătorie se poate apela numărul de telefon 0268/416550 tasta 9 interior 168;
-La casieria instituției se vor achita plățile prin numerar sau card bancar, taxele instituite la nivelul serviciului putând fi achitate și prin ordin de plată bancar sau SMS, pentru valorile stabilite.
Totodată facem precizarea că potrivit art. 14 din Anexa nr.I privind MĂSURI DE PRIMĂ URGENȚĂ CU APLICABILITATE DIRECTĂ din Decretul semnat de Președintele României, domnul Klaus Iohannis, privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României se stabilește că ”Se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.