Misiunea polițiștilor de frontieră a fost desfășurată cu succes în perioada mini-vacanței de Sfânta Maria

Pe toată perioada mini vacanţei de Sfânta Maria la nivelul Poliţiei de Frontieră au fost dispuse măsuri de fluidizare a traficului în punctele de trecere, precum și de întărire a dispozitivului de supraveghere a frontierei de stat. Aproximativ 3.800 polițiști de frontieră au fost la datorie, zilnic, desfășurând misiuni de supraveghere şi control la frontieră.

A fost folosită la maximum capacitatea punctelor de trecere, iar în funcţie de trafic, au fost suplimentate arterele de control pe sensul de intrare sau ieşire din ţară. Acolo unde situația a impus-o au fost folosite, inclusiv, echipamentele mobile de control aflate în dotarea polițiștilor de frontieră.

Efectivele Gărzii de Coastă au asigurat controlul frontierelor maritime, monitorizarea și supravegherea maritimă pentru siguranța și securitatea la Marea Neagră, iar Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne a oferit sprijin aerian prin monitorizarea și patrularea frontierei de stat, în zonele de responsabilitate ale Inspectoratelor  Teritoriale Timișoara și Sighetu Marmației

Citeste și:  Cele mai bune 10 aplicații pentru smartphone-uri pentru navigatori: dovedite prin experiență

Totodată, poliţiştii de frontieră care deservesc componenta navală a instituției noastre au participat la activităţile prilejuite de Ziua Marinei, atât la Dunăre, cât şi la Marea Neagră, unde s-au aflat în dispozitivul de paradă cu nava amiral,,Ştefan cel Mare”, precum şi cu nave de supraveghere şi intervenţie rapidă.

Menționez că, în perioada 14-18 august, prin punctele de frontieră, au efectuat formalitățile de control peste 2.000.000 persoane, cetățeni români și străini și aproximativ 580.000 mijloace de transport. În urma măsurilor dispuse, traficul călătorilor prin punctele de trecere a frontierei s-a desfăşurat cu operativitate.

Precizez faptul că, în continuare, cea mai tranzitată frontieră a fost cea cu Ungaria pe unde, în același interval de timp, au efectuat formalitățile aproximativ un milion de persoane cu peste 300.000 de mijloace de transport, pe ambele sensuri de deplasare. Valori ridicate de trafic s-au înregistrat și la graniţa cu Bulgaria care a fost tranzitată de peste 500.000 de persoane și 175.000 de mijloace de transport.

Citeste și:  S-a reluat circulația mijloacelor de transport în comun pe strada Lungă, pe direcția centru - Bartolomeu

În ceea ce priveşte activităţile specifice, în  zonele de competenţă – punctele de trecere şi  „frontiera verde” – în această perioadă poliţiştii de frontieră au constatat:

  • 517 de infracţiuni şi contravenţii, săvârşite atât de cetăţeni români, cât şi străini;
  • au fost ridicate bunuri în vederea confiscării, în valoare de peste 2 milioane lei;
  • au fost aplicate sancțiuni contravenţionale în valoare de peste 160.000 lei;
  • nu s-a permis intrarea în ţară a 137 cetăţeni străini, care nu îndeplineau condiţiile prevăzute de lege şi de asemenea, nu s-a permis ieşirea a 77 cetăţeni români din diferite motive legale.

O situație aparte s-a înregistrat în data de 16 august, când polițiștii de frontieră din cadrul Sectorului Tarna Mare au declanșat o acțiune pentru verificarea zonei de responsabilitate ca urmare a unei informări venite din partea autorităților ucrainene care au comunicat faptul că o patrulă de grăniceri ucraineni ar fi fost atacată de un grup de persoane necunoscute, iar 3 dintre ele au trecut ilegal frontiera în România. Acționând în sistem integrat, polițiștii de frontieră, împreună cu forțele de sprijin care au participat la scotocirea terenului, Poliția Română, Jandarmeria Română și Inspectoratul General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne, au descoperit două dintre dintre persoanele care făceau parte din grupul respectiv și o armă fără încărcător și muniție. În continuare, se fac verificări sub directa supraveghere a procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Negrești Oaș. Mulțumim pe această cale tuturor instituțiilor care au ajutat la soluționarea evenimentului!

Citeste și:  Travel Leaders Romania își schimbă identitatea și promite servicii de top sub numele ALTOUR

În toată această perioadă, Poliţia de Frontieră a acționat în sistem integrat alături de celelalte instituții cu atribuții în domeniu, în special pentru fluidizarea traficului de persoane și mijloace de transport în mod eficient, dar și pentru gestionarea cazurilor apărute.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.