Noul regulament școlar: Profesorii vor fi obligați să acorde minimum 4 note pe an la fiecare disciplină

Începând cu anul școlar 2024-2025, regulamentul de organizare și funcționare al unităților de învățământ preuniversitar (ROFUIP 2024) introduce noi reguli privind numărul de note pe care profesorii trebuie să le acorde elevilor. Conform noilor prevederi, fiecare cadru didactic este obligat să pună cel puțin patru note pe an școlar la fiecare disciplină, indiferent de numărul de ore alocat acelei materii. Acest nou regulament, aprobat pe 6 august 2024 și publicat în Monitorul Oficial pe 12 august, va intra în vigoare la 1 septembrie 2024, odată cu debutul noului an școlar.

Noutăți în privința evaluării elevilor

Comparativ cu regulamentul anterior (ROFUIP 2022), care a fost modificat odată cu introducerea modulelor în locul semestrelor, ROFUIP 2024 aduce o clarificare importantă: numărul minim de note la o disciplină este stabilit la patru pe an școlar. Astfel, chiar și pentru materiile care au un program redus de ore săptămânale, se impune un număr minim de note. În cazul disciplinelor cu mai puțin de o oră pe săptămână, profesorii trebuie să acorde cel puțin două note pe parcursul anului școlar.

Citeste și:  UNTOLD participă la cea de a 23-a ediție a Festivalului Brazilor de Crăciun, manifestare caritabilă organizată de Salvați Copiii

Schimbările față de regulamentul anterior

Regulamentul anterior, ROFUIP 2022, prevedea că numărul de note acordate anual fiecărui elev la fiecare disciplină trebuie să fie cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore săptămânale alocat disciplinei. Nu se menționa însă un număr minim clar de note pe an școlar, ceea ce putea genera incertitudini în practică. Noul regulament remediază această situație, introducând un standard minim clar și specificând reguli distincte pentru disciplinele cu mai puțin de o oră pe săptămână.

Impactul asupra elevilor și profesorilor

Această schimbare asigură o evaluare mai constantă și uniformă a elevilor, evitând situațiile în care un număr insuficient de note ar putea influența inechitabil media finală. Totodată, profesorii vor trebui să își planifice evaluările astfel încât să respecte noile cerințe, asigurând un echilibru între activitatea didactică și nevoia de a furniza feedback constant elevilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.