Noutăți privind procesul de adopție

Guvernul a aprobat, marţi, hotărârea privind înfiinţarea Sistemului Informatic Naţional pentru Adopţie (SINA), informează Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale (MMJS) într-un comunicat remis marţi Brașov Știri.

Sistemul informatic va continua procesul de simplificare administrativă şi de debirocratizare în domeniul protecţiei copilului şi adopţiei şi va faciliteze comunicarea persoanelor interesate cu toate instituţiile cu atribuţii în domeniu, potrivit MMJS.

Acest sistem informatic are rolul de a asigura, în timp real, accesul potenţialilor adoptatori la informaţii actualizate cu privire la reglementările, procedurile, standardele şi etapele necesare pentru adopţia unui copil şi de a oferi posibilitatea comunicării online cu instituţiile din domeniul protecţiei copilului şi adopţiei, prin descărcarea şi încărcarea de formulare şi un serviciu de suport tip „helpdesk”.

Citeste și:  Polițiștii brașoveni, în campanie de informare pentru siguranța rutieră și utilizarea responsabilă a materialelor pirotehnice în perioada sărbătorilor

Sistemul Informatic Naţional pentru Adopţie urmează să fie realizat la nivelul 4 ca nivel de modernizare, din cele 5 niveluri de modernizare existente în Uniunea Europeană, precizează sursa citată.

Sistemul va permite constituirea unui dosar electronic al copilului, care va cuprinde informaţii referitoare la toate etapele parcurse de acesta în procesul de adopţie, inclusiv cele premergătoare acesteia, de prevenire şi protecţie specială, precum şi monitorizarea post-adopţie.

De asemenea, SINA ajută la interoperabilitatea dintre toate instituţiile implicate în domeniul adopţiei şi în activităţile premergătoare acesteia, cum ar fi Ministerul Afacerilor Interne şi Ministerul Justiţiei, se menţionează în Comunicatul Ministerului Muncii.

Durata de implementare a proiectului SINA este de 36 luni, iar valoarea totală este de 45.970.000 lei. Finanţarea se realizează din fonduri externe nerambursabile şi de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii şi Justiţiei Sociale şi Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, potrivit comunicatului.

Citeste și:  Braconaj cu câini dresați și vânat ilegal, descoperit de polițiștii brașoveni

Actualul sistem informatic al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie (ANPDCA), „Child Welfare Monitoring and Tracking Information System”, este funcţional din 2004 şi a fost conceput să acopere numai o parte a atribuţiilor actuale de coordonare a activităţii specifice domeniului protecţiei drepturilor copilului, respectiv protecţia copilului separat temporar sau definitiv de familie, precizează Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale.

„Din anul 2004, sistemul IT s-a uzat moral, iar pachetul legislativ în domeniul protecţiei şi promovării drepturilor copilului, care a intrat în vigoare în anul 2005, a extins atribuţiile de coordonare ale ANPDCA şi la activitatea de prevenire a separării copilului de familie”, se menţionează în comunicatul MMJS.

Citeste și:  Ce aduce noroc la bani în noul an: 5 lucruri pe care să le faci de Revelion

De asemenea, sistemul informatic al ANPDCA nu oferă posibilitatea de conectare cu instituţiile pe care le coordonează şi îndrumă metodologic în teritoriu şi nici cu alte autorităţi ale administraţiei publice centrale cu care are în comun atribuţii convergente în cadrul aceluiaşi proces, subliniază reprezentanţii Ministerului Muncii. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.