O microîntreprindere românească și un constructor ucrainean planifică construirea unui aeroport de 400 de milioane de euro în apropiere de București

Un consorțiu format din furnizorul român de servicii aeroportuare Avant Airports în calitate de dezvoltator al proiectului și compania de construcții Avtomagistral-Pivden din Ucraina au semnat contractul de concesiune pentru un aerodrom dezafectat de 198 ha în Alexeni, la 66 km est de București, unde intenționează să construiască un aeroport în valoare de 400 de milioane de euro, conform Economica.net.

Dezvoltatorul proiectului, Avant Airports, a asigurat că a atras „o echipă de cei mai buni experți în aviația civilă din peste 15 țări” pentru a dezvolta „primul aeroport pasiv din lume” și pentru a-l certifica conform standardelor BREEAM, conform Open4Business, citând Interfax-Ucraina.

Proiectul nu are finanțare, ceea ce ar putea fi un obstacol semnificativ, atâta timp cât veniturile companiei care promite să-l dezvolte (90.000 de euro în 2022) sunt de patru ori mai mici decât taxa de concesiune de 2 milioane de lei (400.000 de euro) care trebuie plătită anual pentru terenul concesionat.

Citeste și:  Mergi la vot? Ce nu ai voie să faci în cabină

„Avem oportunitatea de a participa la ceea ce este probabil cel mai mare și mai ambițios proiect de infrastructură din România. Victoria noastră în licitație este o dovadă a încrederii în companie din partea partenerilor români. Dacă reușim să atragem investiții și să implementăm proiectul, ne va ajuta să deschidem piața UE,” a declarat Mykola Tymofeev, CEO al Avtomagistral-Pivden.

Aeroportul va fi finalizat în patru ani, conform estimărilor exprimate de reprezentanții consorțiului la semnarea contractului de concesiune la 18 martie.

Aeroportul este planificat să includă un terminal de pasageri de 30.000 mp, cu o capacitate anuală de 6,5 milioane – aproape jumătate din cea a principalului aeroport al Bucureștiului, Henri Coandă (14,6 milioane în 2023) – precum și un terminal de marfă de 20.000 mp, cu o capacitate de 10.000 de tone pe an.

Citeste și:  Ce înseamnă frauda la vot?

Partenerul român în proiect, Avant Airports, are o structură de proprietate destul de complexă, inclusiv un inventator (Mircea Tudor), rezidentul moldovean Valentin Vizant (pe listele electorale ale controversatului om de afaceri Renato Usatii în 2014) și un fost șef al companiei militare de stat românești Romarm (Carmen Bahrim).

Avtomagistral-Pivden LLC este pe piață din 2004 și a raportat venituri de 190 de milioane de euro în 2013. Proiectează și construiește autostrăzi, poduri, intersecții, complexe aeroportuare și structuri hidraulice. Proprietarul companiei este Oleksandr Boyko, conform Open4Business.

În Ucraina, compania a participat la reconstrucția aeroporturilor din Mykolaiv, Kherson și Odesa. În România, finalizează reconstrucția pistei aeroportului Satu Mare.

Citeste și:  Influenceri plătiți să facă propagandă electorală pe TikTok. Când devine ilegală campania politică din online?

Aeroportul Alexeni a fost construit în 1954. S-a remarcat prin cea mai largă pistă de beton din țară – 80 de metri. A găzduit timp de 30 de ani primul și singurul regiment de elicoptere din România.

Baza aeriană militară a fost abandonată în 2001. Pentru câțiva ani înainte de aceasta, a fost utilizată parțial, doar pentru aeronave mici care necesitau aproximativ 800 de metri de pistă pentru aterizare și decolare.

În 2002, baza aeriană militară Alexeni a fost dezafectată.

sursa foto: Consiliul Judetean Ialomita

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.