România a atins în prezent borna de 1.000 de kilometri de Autostradă, însă abia acum sunt speranțe să ne legăm de Europa și între regiunile istorice prin autostrăzi. În 34 de ani de la Revoluție, țara noastră a reușit să atingă 1000 de kilometri de autostradă, cu tot ce se construise în perioada comuniștilor.
Premierul a mers astăzi pe șantierul lotului 4 al Autostrăzii Pitești – Sibiu. Este cel mai important proiect al României. Pentru că va fi prima autostradă care va trece munții în România. Și prima care va avea tuneluri săpate în munte. Aici sunt 4 loturi, însă extrem de grele și costisitoare. Vedem și din datele de finalizare. 2025 primul segment, cel mai ușor. Apoi 2026 și chiar 2027. Dacă totul merge bine, subliniază Televiziunea Română.
Pe de altă parte, Autostrada Ploiești – Brașov ar fi soluția pentru un trafic fluent, dar drumul ar putea fi gata abia peste 17 ani. Perioada 2026-2027 va marca începutul, urmând ca acesta să fie finalizat, cu aproximație, în anul 2040, conform secretarului de stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Mariana Ioniță, fost director al Companiei Naționale de Autostrăzi.
„Nu au cum să înceapă lucrările mai devreme de 2027. Caietul de sarcini și licitația, plus contestațiile la un asemena proiect durează 3 – 4 ani. Lucrarea în sine durează 5 – 6 ani, dacă ne luăm după ce se întâmplă la Autostrada Sibiu – Pitești. Dacă adăugăm proverbialele întârzieri, ne îndreptăm spre 2040”, a declarat secretarul de Stat în cadrul Ministerului Transporturilor, Mariana Ioniță, pentru B1 TV, potrivit profit.ro.
Autostrada Ploiești – Brașov, care va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei, are la momentul actual avizat traseul final. Autostrada va avea 12 tuneluri, cu o lungime totală de 12 km, peste 60 de poduri/pasaje, care au peste 28 de km lungime, dar și 12 noduri rutiere. Traseul autostrăzii traverseaza 23 de Unități Administrativ Teritoriale. Proiectul este estimat la 5,5 miliarde de euro.
„Am avizat în CTE – CNAIR varianta finală de traseu pentru autostrada Ploiești-Brașov! În lungime totală de 112,7 km (cu sectorul Cristian-Râșnov) această autostradă va avea 12 noduri rutiere, 13 tuneluri (12,4 km) și 61 de structuri (28,75 km). Costul estimat pentru construcția autostrăzii este de 5,5 miliarde euro fără TVA. Autostrada Ploiești – Brașov va asigura conectivitatea între centrele turistice importante de pe Valea Prahovei (Comarnic, Sinaia, Azuga, Predeal, Brașov). Traseul autostrăzii traverseaza 23 de Unități Administrativ Teritoriale”, a declarat Cristian Pistol, directorul CNAIR.