Umilință pentru pacienții din Brașov care vor să se programeze la Cabinetul de Hematologie de la Spitalul Mârzescu. Pacienții trebuie să se deplaseze până la unitatea medicală pentru a obține o programare.
Există și un număr de telefon la care, teoretic, se pot face programările, dar la care nimeni nu răspunde. Așa că bolnavii sunt nevoiți să facă două drumuri până la spital: o dată pentru programare, iar a doua oară pentru efectuarea analizelor. Două drumuri care le-ar putea fi fatale acestor bolnavi care, oricum au o imunitate scăzută.
Ajunși la spital, pacienții de la hematologie trebuie să parcurgă un labirint de culoare strâmte și întortocheate, la subsolul spitalului. Coridoare insalubre, cu podele degradate, pereți murdari și un mobilier care trebuia casat de ani buni. În fața cabinetului, sala de așteptare îi obligă pe bolnavi să se înghesuie unul în altul, fără nicio posibilitate de a păstra distanțarea obligatorie.
„Este incredibil ce se întâmplă în această unitate. Noi bolnavii care venim la hematologie avem oricum o sensibilitate crescută. Este inuman să fim puși de două ori pe drumuri pentru un set de analize. Suntem în secolul XXI, există mail, sms și o grămadă de aplicații, dacă la telefon nu se sinchisește nimeni să răspundă. Cum să bați atâta drum doar pentru o programare, pentru ca apoi să te întorci pentru analize? Iar felul în care arată clădirea asta, că spital nu se poate numi, îți dă fiori. Ai senzația că că ieși din clădire mai bolnav decât ai intrat. Este o mizerie de nedescris. Chiar nu se uită nimeni la felul în care sunt primiți pacienții?”, s-a plâns o pacientă.
Am încercat și noi să contactăm personalul de la hematologie, telefonic. Din păcate, cele reclamate de pacienți s-au confirmat, telefonul sună necontenit…la capătul celălalt al firului nu răspunde nimeni.