Piața Oancea din Triaj devine piață publică

În ședința Consiliului Local de astăzi, reprezentanții Direcției Arhitect Șef au prezentat un concept de transformare a fostei piețe agroalimentare ,,Oancea” într-un spațiu public multifuncțional în cadrul proiectului ,,Reinventarea unui centru de interes la nivelul cvartalului de locuințe”. În acest proiect este inclusă și Școala Gimnazială nr. 31, astfel că, pe lângă transformarea unei piețe agrolimentare nefuncționale într-un spațiu de întâlnire și relaxare pentru toți cetățenii, este inclusă și o nouă viziune asupra modului de integrare a unităților de învățământ în viața cartierelor. 

,, Amenajarea propusă vine în mod firesc, dată fiind preocuparea Municipalității de a reda spațiile publice cetățenilor, amenajate la un nivel contemporan, nu doar în zona istorică, ci și în cartierele Brașovului. În cazul de față, s-au alăturat, în mod fericit, două idei, dar și două amplasamente, care au permis realizarea unui concep extins pe o suprafață generoasă. În locul pieței agroalimentare a fost propus un spațiu multifuncțional care va răspunde tuturor nevoilor care există în cartierul Triaj: spectacole, piețe volante, expoziții și diverse activități pentru elevi. Cum orice loc are o poveste, aici ne-am gândit la reprezentarea unei constelații, constelația Orion, care a fost reinterpretată. Amenajarea propusă, în cazul școlii își propune colorarea terenurilor de sport și amenajarea de zone verzi, iar în cazul unuia dintre scenarii, chiar amenajarea de noi terenuri de sport. La nivelul fostei piețe s-au propus o serie de amenajări, în funcție de scenariu, atât pentru pietoni, cât și pentru cicliști. În acest fel spațiul a căpătat o altă dinamică, are o altă valoare, astfel că o simplă curte de școală și o fostă piață pot aduce aduce viață în cartier”, a declarat arhitectul-șef al orașului, Marilena Manolache.     

Citeste și:  Italia, lasă-te surprinsă de România! | Ministerul Turismului derulează o nouă campanie outdoor de promovare a turismului, de această dată în Roma și Milano

 Raluca Baco, urbanistul din cadrul Direcției Arhitect-Șef care a propus acest concept, a precizat: ,,Această inițiativă își dorește, de fapt, să reactiveze un nucleu central, un centru de greutate pentru cartierul Triaj, pentru că, după cum se vede și din imagini, acest cartier gravitează în jurul acestei zone. Cele trei scenarii pe care le propunem scot în evidență tocmai versatilitatea acestui spațiu, care poate deveni activ, conform scenariului 1, numai în zona fostei piețe agroalimentare. În scenariul 2 devine activă și extremitatea cu cele două terenuri de baschet, de dincolo de școală, iar noi ne-am gândit că, de ce nu, ar fi posibil ca întreaga insulă să devină activă, în momentul în care, conform scenariului 3, chiar unitatea de învățământ poate deveni regizorul unui astfel de spațiu, în sensul în care unitatea școlară poate folosi spațiul public aferent pentru diferite evenimente și ca o extindere a experienței de învățare. Toate aceste insule verzi pot deveni, practic, o zonă de experiment pentru elevi sau, în cadrul unui eveniment pot să folosească în totalitate acest spațiu. Toată această strategie a noastră este rezultatul faptului că am conștientizat cât de prețioase sunt aceste resurse de spațiu pe care le mai regăsim la nivelul orașului contemporan, care trebuie valorificate în consecință, deci trebuie să devină niște spații multifuncționale”.           

Citeste și:  Exponate inedite la primul muzeu al sporturilor din România, inaugurat la Brașov

,,Este un concept care răspunde și unor solicitări ale cetățenilor din zonă, în special a celor tineri. Acest proiect poate deveni un proiect pilot pentru oraș, în așa fel încât să dăm posibilitatea ca terenurile din curtea școlilor să devină accesibile și celorlalți. Ne propunem să extindem acest tip de abordare, acolo unde situația o permite, și să integrăm aceste spații, terenuri, în viața cartierului”, a declarat reprezentantul Primăriei Brașov.  

Acest proiect are la bază două direcții principale:

  1. Relația cu școala, prin anularea unei vecinătăți funcționale incompatibile cu funcțiunea de învățământ. Astfel se va realiza o reinterpretare a limitelor între zona dedicată învățământului și spațiu public și transformarea spațiului public existent dintr-un spațiu insalubru în spațiu public multifuncțional.
  2. Dezvoltarea unui schimb relațional cu restul ansamblului de locuințe, care va cuprinde: integrarea unui spațiu resursă într-un sistem existent, care să creeze un cadru adaptabil pentru
Citeste și:  „Faust”, grand-opera pe scena Operei Brașov

desfășurarea unor funcțiuni diverse pentru pentru mai multe grupuri țintă și redeschiderea unor canale de comunicare , fluxuri pentru pietoni în relație cu alte centre de interes la nivel de cartier.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.