Podul de la Giurgiu-Ruse, administrat dual, va fi închis pe partea bulgară pentru reabilitare, timp de două luni, începând cu 9 iulie, lucru care va afecta semnificativ traficului de marfă şi turistic între România şi Bulgaria, a anunţat, miercuri, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, într-o conferinţă de presă. Întrebat dacă podul va fi închis doar pe o bandă, Cristian Pistol a spus însă că, din informaţiile pe care le deţine, acesta va fi închis complet.
„Podul de la Giurgiu-Ruse este administrat dual, pe jumătatea românească de către CNAIR, iar pe jumătatea bulgărească de compania lor de drumuri. Noi am avut mai multe discuţii cu partenerii bulgari. Dânşii consideră necesar să înceapă închiderea totală a zonei administrate de ei începând cu 9 iulie, lucru care creează un mare inconvenient traficului de marfă şi turistic care se realizează între România şi Bulgaria. Am încercat să decalăm, să schimbăm perioada în care se va închide podul, dar partea bulgară nu a agreat o astfel de abordare. Sunt alte rute alternative, inclusiv cu bacul, celălalt pod de la Calafat-Vidin – şi mai avem legăturile din Călăraşi, tot cu bacul. Podul va fi închis complet, nu se va folosi timp de două luni, aşa cum a anunţat partea bulgară, însă vom vedea cât vor dura aceste lucrări”, a afirmat Pistol.
Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că pe partea română podul a fost reabilitat, însă cu această ocazie se vor face şi aici o serie de lucrări de întreţinere.
„Vom profita de închiderea lui şi vom face şi anumite lucrări de întreţinere necesare pe partea de pod română, dar lucrările noastre nu necesită oprirea circulaţiei”, a subliniat şeful CNAIR.
Sursa: cursdeguvernare.ro