Poliția Brașov: Atenție la pericolele reprezentate de materialele pirotehnice de divertisment!

Petrecerea de Anul Nou se apropie cu paşi mari, iar pentru a vă proteja de pericolele utilizării necorespunzătoare a materialelor pirotehnice, vă atragem atenția asupra câtorva prevederi legale care trebuie respectate, atât de către persoanele fizice, cât și de persoanele juridice autorizate.

Astfel,

  • articolele pirotehnice de divertisment pot fi folosite numai cu luarea măsurilor de protejare a persoanelor, bunurilor materiale, animalelor și a mediului;
  • nu înmânaţi artificii copiilor;
  • respectați instrucțiunile de folosire înscrise pe ambalajele materialelor pirotehnice;
  • evitați să utilizați materiale pirotehnice dacă ați consumat alcool;

  • Se interzice folosirea articolelor pirotehnice în următoarele condiții:
  • Între orele 24.00 – 06.00, cu excepția evenimentelor de interes local, național sau internațional, în baza aprobării autorităților locale;
  • La o distanța mai mica de 50 m de construcțiile de locuințe cu până la 4 niveluri și la mai puțin de 100 m față de cele cu peste 4 niveluri;
  • La o distanță mai mică de 500 m de instalațiile electrice de înaltă tensiune, de locurile de depozitare și livrare a combustibililor lichizi sau solizi, de instalațiile de gaze;
  • La o distanță mai mică decât cea prevăzută de reglementările în vigoare pentru obiectivele chimice și petrochimice ori pentru alte obiective care prezintă pericol de incendiu sau explozie;
  • În locurile în care există riscul producerii de alunecări de teren, avalanșe sau căderi de pietre;
  • Pe drumurile publice deschise circulației rutiere, pe aleile pietonale și în spații deschise cu aglomerări de persoane;
  • La o distanță mai mică de 500 m de păduri.

Proprietarilor/deținătorilor de animale, le recomandăm să ia măsuri de protecție a acestora, să le adăpostească în spații ferite, pentru evitarea unor incidente neplăcute din cauza zgomotelor puternice (rănirea sau pierderea animalelor).

Citeste și:  Impactul TikTok-ului și rolul conținutului video. Ce pot învăța brandurile din campania electorală recentă?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.