Premieră națională: România a „reușit” forarea primilor metri de tunel de autostradă

Premieră pentru infrastructura rutieră din România. Au fost forați primii metri de tunel pe o autostradă din țara noastră: tronsonul 4 al autostrăzii Sibiu – Pitești. Dacă totul merge bine, lucrările ar putea fi încheiate în 3 ani. Tunelul forat în apropiere de Curtea de Argeș va avea 1,3 kilometri. Sunt proiectate două galerii, cu două benzi de circulație pe sens, plus una de urgență, transmite TVR.

Lucrările la segmentul 4, situat între Curtea de Argeș și Tigveni, în lungime de 9,6 kilometri, vor costa 311 milioane de euro. Potrivit specialiștilor, există numeroase zone cu risc de alunecări din cauza solului moale.

Pentru moment, singura porțiune circulabilă a autostrăzii Sibiu-Pitești este lotul 1, Sibiu- Boița, cu o lungime de 13 km, deschis traficului în decembrie 2022. Lucrările pe loturile 2 și 3 nu merg la fel de bine.

Citeste și:  DRDP Brașov: S-a acționat cu 102 utilaje și s-au răspândit 137 tone de material antiderapant

Secțiunea 2 Boiţa-Cornetu este considerată cea mai dificilă porțiune, pentru că include șapte tuneluri și este în faza de proiectare, după ce contractul de 860 milioane de euro a fost adjudecat de o firmă din Turcia. Lotul 3, Cornetu-Tigveni, reprezintă cel mai scump tronson de autostradă lansat vreodată în România, în valoare de peste 1 miliard de euro. Acesta va fi construit de o asociere de constructori din Italia și România. Însă, momentan, și această porțiune se află în etapa de proiectare.

Lotul 5, dintre Pitești și Curtea de Argeș, cu lungimea de 30 de km, este gata în proporţie de 40%. Autostrada Sibiu-Pitești ar urma să aibă o lungime totală de 122 de km.

Citeste și:  Peste 300 de sesizări cu privire la săvârşirea unor fapte care contravin legislaţiei electorale

Sursa, Televiziunea Română

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.