Primăria Brașov a semnat contractul având ca obiect „Servicii de proiectare și asistență tehnică pentru implementarea proiectului Amenajare benzi dedicate transportului public în municipiul Brașov și trotuare adiacente“ cu firma HENTZA BUSINESS SRL. Valoarea serviciilor de proiectare este de 123.535,05 lei + TVA, iar termenul pentru realizarea documentației, pe care și l-a asumat această companie, este de 32 de zile. Proiectul își propune amenajarea, pe trei trasee, în lungime de 16,26 km, a unor benzi dedicate în exclusivitate transportului în comun. Prin construirea de benzi dedicate pentru transportul public pe traseele studiate se urmărește creșterea vitezei medii de deplasare a vehiculelor de transport public de călători și reducerea timpului petrecut de acestea în trafic. Astfel, transportul public poate deveni mai competitiv și mai rentabil, în comparație cu utilizarea transportului privat.
„Astăzi am semnat contractul pentru proiectarea benzilor dedicate troleibuzelor și autobuzelor. Este un proiect important pentru ceea ce înseamnă implementarea planului de mobilitate și, implicit, pentru programul nostru de reducere a poluării prin transformarea transportului public în principalul sistem de transport din orașul nostru. După finalizarea lucrărilor, toate autobuzele care vor circula pe Calea București, Toamnei, Iuliu Maniu, Iorga, Lungă, Calea Făgărașului și retur, precum și pe Victoriei, vor avea la dispoziție o bandă dedicată. Astfel, sper să ajungem în situația în care cei care merg cu transportul în comun să ajungă cel puțin la fel de repede ca aceia care utilizează autoturismul propriu, dar cu costuri mult mai mici. După cum declaram și ieri, la semnarea contractului pentru autobuzele electrice, dacă obiectivele noastre de reducere a poluării au ca termen sfârșitul anului 2022, în ceea ce privește capitolul mobilitate, acestea vor fi atinse mult mai devreme”, a declarat reprezentantul Primăriei Brașov.
Detalii achiziție:
Furnizor servicii de proiectare: SC HENTZA BUSINESS SRL,
Valoare estimată: 123.535,06 lei fără TVA.
Termenul de întocmire a documentațiilor: 32 de zile
– termen de predare Documentații pentru Eliberare Avize și Acorduri conform cerințelor din certificatul de urbanism – 2 zile de la semnarea prezentului contract.
– termen de predare Documentație tehnică pentru obținerea autorizației de construire (DTAC, DTOE) – 16 zile de la semnarea prezentului contract.
– termen de predare Proiect tehnic (PTE, DDE, liste de cantități, caiete de sarcini și deviz estimativ) – 14 de zile de la transmiterea Ordinului de începere a serviciilor de proiectare pentru întocmirea proiectului tehnic.
Detalii contract:
Conceptul proiectului se referă la implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. În același timp sunt vizate măsuri de restricționare a circulației autoturismelor private prin diminuarea tramei stradale și descurajarea parcării în zonele aglomerate. Pe scurt, proiectul vizează: restricționarea circulației autoturismelor și promovarea (prin dezvoltare) a transportului public ecologic.
Amenajarea benzilor dedicate se va face pe următoarele sectoare de drum:
Traseul 1 – Str. Poienelor, Calea București, Str. Toamnei, Str. Hărmanului, B-dul Mihail Kogălniceanu, B-dul Iuliu Maniu, Str. Nicolae Iorga, Str. Lungă, Calea Făgărașului, Șoseaua Cristianului;
Traseul 2 – Șoseaua Cristianului, Calea Făgărașului, Str. Lungă, B-dul Eroilor, B-dul 15 Noiembrie, Calea București;
Traseul 3 – B-dul Victoriei, pe ambele sensuri.
Lungimea traseului benzilor dedicate, cumulată pentru cele 3 trasee, este de 16.260 m (16,26 km), iar suprafața de trotuar ce se reabilitează în cadrul prezentului proiectului este de 4.700 m.
Amenajarea benzilor dedicate se va realiza pe carosabilul existent, prin frezarea pe o lățime de 4 metri și o adâncime de 6 cm a asfaltului existent și așternerea pe o suprafață de 23.400 metri pătrați a unui covor asfaltic nou, colorat, pentru a fi ușor de identificat de participanții la trafic. Marcajele rutiere se vor reface pe o lungime totală, cumulată, de 39 de km, cu vopsea reflectorizanta.
Se vor monta, adițional semnelor de circulație existente, 849 de indicatoare rutiere de avertizare și informare asupra dispunerii benzii dedicate transportului în comun în cadrul carosabilului, astfel încât vizibilitatea semnalizării rutiere să fie maximă pentru toți participanții la trafic.
Obligațiile proiectantului:
– Elaborarea documentatiilor pentru avizele si acordurile solicitate prin certificatul de urbanism, care sunt necesare la faza PT, obtinerea lor de la furnizorii de utilitati, (pentru toti deținătorii de rețele tehnico-edilitare, mediu, etc.). Costul avizelor va fi suportat de achizitor;
– Întocmirea și elaborarea eventualelor studii necesare obținerii avizelor din certificatul de urbanism și a tuturor documentațiilor care se impun (Proiectantul este obligat să întocmească orice studii și proiecte necesare, în vederea obținerii autorizației de construire).
– Elaborarea proiectului pentru obținerea autorizației de construire ( DTAC ) și a proiectului de organizare a execuției lucrărilor ( DTOE ), conform prevederilor legislative în vigoare;
– Elaborarea proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, conform prevederilor legislative în vigoare, precum și programul de urmărire a comportării lucrării în timp;
– Elaborarea caietului de sarcini aferent documentației de atribuire de către beneficiar a contractului pentru executarea lucrărilor de investiții;
– Asigurarea asistentei tehnice pe perioada de derulare a procedurii de achiziție publică în vederea atribuirii contractului de lucrări (Proiectantul va răspunde la clarificări pe toată perioada de derulare a achiziției);
– Asigurarea asistentei tehnice pe perioada execuției lucrărilor, inclusiv participarea la inspecție în fazele determinante, vizarea notelor de renunțare/comandă suplimentară, elaborarea de soluții pentru situații neprevăzute în momentul întocmirii proiectului tehnic, altele;
– Actualizarea proiectului tehnic (As-Build) și a Devizului general la finalizarea lucrărilor;
– Elaborarea raportului privind terminarea lucrărilor (referatul de conformitate privind lucrările executate) , cu ocazia recepției la terminarea lucrărilor.
Această investiție, în valoare totală de 16.635.940,40 lei (inclusiv TVA), va fi realizată prin intermediul unei finanțări nerambursabile de 98% acordate prin Regio-Programul Operațional Regional 2014-2020, Axa prioritară 4: Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiții 4E: Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare, Obiectivul specific 4.1: Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă.