Primul tren diesel românesc, produs la Pașcani în județul Iași, este pregătit pentru a fi omologat. Acesta poate atinge o viteza maximă de 120 km/oră și are o capacitate de 164 de locuri. Are trei vagoane și s-a lucrat la el vreme de patru ani. Costurile prototipului au ajuns la 5 milioane de euro.
Potrivit Digi24.ro, pe exterior, trenul este decorat cu motive tradiționale românești, iar la interior sunt standarde de cea mai înaltă calitate. Are o lungime de 60 de metri, sunt trei vagoane în total. Poate transporta 164 de pasageri.
„Am integrat echipamente atât din străinătate cât și din România, cam 60 la sută sunt echipamente românești”, spune Claudiu Hîrbu, director adjunct Electroputere VFU Pașcani.
„A fost testat trenul încărcat cu saci de nisip, că să simulăm călătorii, a fost testat la Vatra Dornei, Pojorâta, pe inelul de încercare la Făurei. Trenul s-a comportat perfect, practic de mâine poate pleca pe traseu”, transmite Pavel Dragoș, inginer.
Autotrenul fabricat la Pașcani consuma de trei ori mai puțin combustibil decât locomotivele diesel.
Foto: Digi24