În data de 22 iunie a avut loc Climate Action Day care s-a desfășurat în toate locațiile Schaeffler din întreaga lume. Fiecare dintre cei aproximativ 83.000 de angajați ai Grupului Schaeffler, inclusiv cei peste 5000 de angajați din locația de la Brașov, au oprit lucrul timp de 90 de minute pentru a se concentra pe problemele climatice. În cele peste 4000 de workshop-uri (ateliere de lucru) organizate, angajații au venit cu o varietate largă de idei pentru reducerea emisiilor de CO2 prin utilizarea materialelor care nu poluează, crearea unei producții ecologice, realizarea de produse verzi, dar și prin acțiunile desfășurate individual în cadrul locului de muncă. Atelierele s-au desfășurat virtual sau în grupuri de mici dimensiuni, în funcție de circumstanțe, în toate ariile de lucru, fie că vorbim de birou sau de zona de producție.
O călătorie comună către neutralitatea climatică
Schaeffler s-a angajat să respecte obiectivul de 1,5 grade stabilit de Acordul de la Paris privind schimbările climatice și s-a angajat să își respecte propriile obiective ambițioase privind clima la nivel de Grup. „Climate Action Day reprezintă un moment important și un semnal puternic privind drumul către neutralitatea climatică. Acesta aduce în prim plan elanul și energia imense pe care le avem la Schaeffler pentru a construi un viitor mai sustenabil”, a declarat Ștefan Gulacsi, director general Schaeffler România. „Putem atinge obiectivele ambițioase propuse în materie de climă numai dacă toată lumea se angajează să ajute și să lucreze împreună pentru atingerea acestora.” Grupul Schaeffler va fi neutru din punct de vedere climatic până în 2040. Acest obiectiv cuprinde întregul lanț de aprovizionare al companiei. Producția proprie a companiei Schaeffler va fi neutră din punct de vedere climatic chiar mai devreme – până în 2030.
Mii de idei generate pentru a proteja clima
Climate Action Day a fost un eveniment global care a implicat aproximativ 83.000 de persoane, adică întreaga forță de muncă a companiei Schaeffler. A fost concentrată toată atenția asupra a ceea ce înseamnă problemele climatice și protecția climei pentru Schaeffler și a fost creat un sentiment comun privind importanța atingerii obiectivelor companiei în materie de climă. “Climate Action Day a reprezentat o experiență interactivă menită să facă drumul companiei către neutralitatea climatică mai tangibil, astfel încât să putem stârni pasiune, curiozitate și angajament în ceea ce privește protecția climei și sustenabilitatea la Schaeffler”, a spus Klaus Rosenfeld, CEO Schaeffler.
Angajații Schaeffler din întreaga lume au prezentat peste 20.000 de idei pentru protecția climei, care variază de-a lungul întregului lanț valoric al companiei și implică totul, de la utilizarea materialelor sustenabile până la o utilizare mai mare a surselor alternative de energie sau chiar închirierea de biciclete electrice. Compania revizuiește și dezvoltă în continuare aceste idei.
O zi cu un accent puternic pozitiv în locația Schaeffler din România
Oprirea producției timp de 90 de minute a fost destul de impresionantă la Schaeffler România: mii de angajați au lucrat în echipă, peste tot în locație – în birouri, în producție, afară – toate acestea pentru a ridica nivelul de conștientizare și a genera împreună idei pentru a reduce emisii de CO2. Pe lângă sutele de idei care au fost generate în urma workshop-urilor, întreaga locație s-a bucurat de o atmosferă festivă cu activități speciale, precum un meniu special cu accent pe mediu servit la cantina fabricii sau cabine foto special amenajate pentru a documenta împreună cu echipa ziua și angajamentul față de sustenabilitate.
Donații pentru proiecte de sustenabilitate
Chiar înainte de începerea atelierelor, angajații Schaeffler au fost invitați să dea startul la Climate Action Day și să sprijine activ obiectivele companiei în materie de climă, participând la o inițiativă intitulată „Climate Ride”. Pentru aceasta, angajații au fost încurajați să se deplaseze la locul de muncă într-un mod ecologic – mergând pe jos sau cu bicicleta, folosind transportul public, împărțind mașina cu alți colegi sau conducând un vehicul electric. De asemenea, aceștia au putut opta pentru a lucra de acasă. Pentru fiecare dintre aceste moduri “verzi” de a ajunge la muncă, angajații au colectat „action points” (puncte de acțiune) pe care Schaeffler le-a transformat în donații bănești pentru proiecte de sustenabilitate din întreaga lume.
Toate detaliile despre angajamentul Grupului Schaeffler față de sustenabilitate sunt disponibile în cel mai recent raport de sustenabilitate ce se găsește aici: www.schaeffler-sustainability-report.com/2021
Sursa foto: Schaeffler România