În cursul zilei de astăzi, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a anunţat faptul că rectificarea bugetară aduce o suplimentare a bugetului Educaţiei cu 576 milioane de lei, toate aceste fonduri având ca destinaţie învăţământul superior.
Consiliul Naţional al Elevilor, structura de reprezentare a elevilor din România, condamnă modul în care Ministerul Educaţiei şi Cercetării a prioritizat destinaţia acestor fonduri, având în vedere faptul că, până acum, administraţia centrală nu a prezentat niciun plan concret pentru a acoperi necesarul echipamentelor şi a dispozitivelor elevilor şi cadrelor didactice care nu au acces la mediul de învăţare digital.
„Deşi chiar domnul premier Ludovic Orban a nuanţat importanţa continuării procesului educativ online pe perioada suspendării cursurilor, Guvernul nu a iniţiat niciun demers pentru a garanta accesul la internet pentru elevii şi profesorii din mediile defavorizate. Aşa cum am enunţat şi în comunicatele de presă transmise anterior, programul Euro 200, având criterii care dezavantajează elevii şi un calendar care nu permite continuarea cursurilor online pe perioada pandemiei, nu este suficient şi nu asigură dreptul la educaţie pentru elevii pe care noi îi reprezentăm. Efectele lipsei finanţării pentru asigurarea echipamentelor necesare pentru elevi şi profesori se vor transpune în creşterea treptată a abandonului şcolar şi în adâncirea inechităţilor din sistemul educaţional”, a declarat Antonia-Laura Pup, preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor .
„Constat cu regret faptul că Ministerul Educaţiei şi Cercetării nu a prioritizat nevoile elevilor şi profesorilor aflaţi în situaţii de risc, membri ai comunităţii şcolare privaţi de accesul la educaţie pe perioada pandemiei. Guvernul României nu a livrat, până la momentul actual, un plan de acţiune durabil, coerent, racordat la realitatea din teritoriu, care să garanteze continuitatea procesului instructiv-educativ pentru toate categoriile de elevi. Acest aspect se transpune în rectificarea bugetară care aduce fonduri importante către Educaţie, însă pentru învăţământul preuniversitar – nimic altceva decât promisiunea unei şcoli online pentru toţi”, a subliniat preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor.