România a urcat 6 poziții într-un clasament global al celor mai influente țări pe plan internațional, ajungând pe locul 58 în clasamentul global, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Deși poziția arată o îmbunătățire de la raportul anterior, în trecut, România s-a clasat și mai sus, intrând în 2022 în Top 50. Raportul Global Soft Power Index, realizat de Brand Finance, clasează circa 120 de țări din perspectiva puterii “soft”, sau intangibile, definită ca “abilitatea unei națiuni de a influența comportamentul și preferințele diferiților actori din arena internațională prin atracție și persuasiune mai degrabă decât prin constrângere”.
Puterea soft a statelor este evaluată în funcție de criterii precum familiaritate, reputație, influență, business și comerț, guvernare, relații internaționale, cultură și tradiții, media și comunicații, educație și știință, oameni și valori. Îmbunătățirea poziției României este susbliniată de un salt de 10 poziții pe pilonul Reputație, ajungând pe locul 57 la nivel global, și un salt de 22 de poziții pe pilonul Influență, până pe poziția 59 la nivel global. „Creșterea în clasamentul Soft Power a României în acest an (reapropierea de cea mai bună poziție din 2022, când s-a clasat pe locul 50) este o dovadă a reputației sale îmbunătățite și a influenței în creștere pe scena globală. Ascensiunea se datorează îmbunătățirii în mai multe aspecte, în special poziția sa economică consolidată, exporturi culturale unice și vizibilitatea sporită în jurul eforturilor de sustenabilitate. Acești factori contribuie în mod colectiv la stimularea percepției asupra brandului de țară al României, atât pe plan intern, cât și la nivel național și internațional”, spune Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România.
Citește mai mult la: https://www.profit.ro/insider/macro/romania-urca-din-nou-in-clasamentul-celor-mai-influente-state-21508539