Românii plătesc cel mai mult pentru RCA din regiune, în ciuda scăderii despăgubirilor

O situație alarmantă se conturează pe piața asigurărilor auto din România. Conform datelor prezentate de Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), șoferii români plătesc cel mai ridicat preț al poliței RCA din regiune, deși valoarea despăgubirilor a scăzut cu 9% în ultimul an.

În timp ce în țările vecine, precum Bulgaria (100 de euro), Ungaria (98 de euro) și Polonia (120 de euro), prețul mediu al unei polițe RCA este semnificativ mai mic, în România acesta se ridică la aproximativ 220 de euro. Această diferență considerabilă a stârnit îngrijorare și a generat numeroase întrebări cu privire la cauzele acestei situații.

Reprezentanții COTAR acuză conducerea Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) de responsabilitate pentru acest decalaj. Potrivit acestora, plafonarea prețului RCA, impusă printr-o hotărâre de guvern, a existat doar pe hârtie, iar companiile de asigurări au continuat să majoreze costurile polițelor.

Citeste și:  Au început înscrierile pentru Concursul Internațional Cangurul Lingvist – Limba Engleză

Președintele COTAR, Vasile Ștefănescu, a declarat că românii plătesc cu aproximativ 10% mai mult pentru RCA din cauza falimentelor companiilor Euroins și City Insurance. Chiar dacă aceste companii aveau contracte de reasigurare, autoritățile nu au reușit să recupereze sumele datorate, iar această pierdere a fost transferată în prețul final plătit de asigurat.

Pe de altă parte, Autoritatea de Supraveghere Financiară susține că nu are competența de a interveni direct asupra prețului RCA. Acesta este calculat pe baza unor criterii obiective, cum ar fi statisticile privind accidentele rutiere și despăgubirile din anii anteriori, precum și a altor factori de risc.

Ce înseamnă acest lucru pentru șoferi?

Citeste și:  „Tosca”, în anul Puccini, la Opera Brașov

Costul ridicat al polițelor RCA reprezintă o povară financiară semnificativă pentru șoferi, în special în contextul creșterii prețurilor la combustibil și al altor cheltuieli legate de întreținerea autovehiculelor. De asemenea, această situație poate descurajează oamenii să-și asigure mașinile, ceea ce poate duce la o creștere a numărului de șoferi fără asigurare și, implicit, la o majorare a riscurilor pe șosea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.