Atracțiile expoziției sunt mașinile electrice și hibrid precum și cele care funcționează pe baza de hidrogen. Printre primii vizitatori ai salonului s-a numărat și președintele Franței. Organizat o dată la doi ani cu o pauză forțată de pandemie, evenimentul le oferă producătorilor din domeniu ocazia să arate cât de departe sunt dispuşi să meargă pentru a-şi mulţumi clienţii.
Franța își adaptează producția de mașini în concordanță cu noi tehnologii, mai puțin poluante și care protejează mediul. Obiectivul este de a produce peste două milioane de mașini electrice până în 2030, obiectiv care să facă din Franța o țară competitivă pe această piață.
Președintele Emmanuel Macron a anunțat că bonusul pentru achiziționarea unei mașini electrice de către cei cu venituri modeste vă creste de la 6.000 la 7.000 de euro. Acest ajutor este valabil pentru achiziționarea unui vehicul electric de până la 47 de mii de euro.
Jim Holder, directorul editorial al săptămânalului britanic de automobile Autocar: „Hidrogenul este foarte controversat. Nimeni nu este deocamdată convins cu adevărat, în special în Europa, că hidrogenul joacă un rol important în tranziția energetică. Poate că ar putea juca un rol în cazul vehiculelor mai mari și mai grele, al autobuzelor și camioanelor, dar nu toată lumea crede că poate juca un rol în cazul autoturismelor. Producătorul auto Alpine îndrăznește să fie diferit. Încearcă să spună că, de fapt, un motor alimentat cu hidrogen ar putea fi foarte interesant, ar putea fi mai curat, ar putea fi în continuare zgomotos, dar ar putea avea o mulțime de beneficii”.