- Două treimi dintre familiile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul, din cauza scumpirilor, conform unui studiu World Vision România.
- Fundația lansează campania „Moș Crăciun la sate” prin care vrea să strângă cadouri pentru peste 2.500 de copii.
Două treimi dintre familile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul pentru cadouri, din cauza creşterii costurilor. Mai mult decât atât, două treimi dintre românii de la sat reuşesc doar parţial sau nu reuşesc deloc să asigure familiei confortul de bază, precum necesarul de alimente sau încălzirea casei în perioada sărbătorilor de iarnă, arată cel mai recent studiu realizat de World Vision România. Din cauza greutăților financiare, o treime dintre părinți ar vrea să sară peste Crăciun.
Fundația dă startul campaniei „Moș Crăciun la sate” prin care vrea să ajungă cu cadouri de Crăciun la 2.550 de copii din comunitățile vulnerabile din mediul rural. Partenerul campaniei este Magic FM.
Opt adevăruri despre Crăciunul copiilor de la sate:
• Două treimi dintre familiile de la sate vor renunţa la cadouri sau vor reduce substanţial bugetul pentru cadouri din cauza creșterii costurilor
• Aproape două treimi dintre părinți (61,5%) vor avea mai puțin de 100 de lei pentru cadoul copilului.
• Mai mult de jumătate dintre părinții de la sate vor alege cadouri care să acopere nevoi de bază (îmbrăcăminte, încălțăminte, alimente, etc)
• 1 din 3 români de la sat ar sari peste Crăciunul de anul acesta, dacă ar putea, din cauza dificultăților financiare
• Două treimi dintre românii de la sat (66,3%) reușesc doar parțial sau nu reușesc deloc să asigure familiei confortul de bază (alimente, căldură în casă etc.) în perioada sărbătorilor de iarnă
• Aproape o treime dintre familiile din mediile vulnerabile consideră perioada Crăciunului una stresantă, mai ales din cauza dificultăților financiare
• 4 din 5 părinți sunt îngrijorați sau foarte îngrijorați cu privire la creșterea costurilor de încălzire în această iarnă
• Peste jumătate dintre familiile de la sat (55%) nu au avut brad anul trecut sau l-au avut împodobit sărăcăcios.
„Trăim o iarnă grea din cauza creșterii costurilor pentru facturi și alimente. O iarnă în care căldura Crăciunului va putea ajunge la cei mici din comunitățile vulnerabile doar prin cadouri. Vedem zilnic familii, în satele unde activăm, care după ce cumpără lemne de foc și alimente numără până la ultimul bănuț rămas, pe care îl vor îndrepta tot către lucruri extrem de necesare în gospodărie. Ei nu-și pun problema de cadouri de Crăciun pentru copii, din cauză că nu-și permit. Ne dorim să aducem în casele lor puțină speranță. Vrem să ajungem cu cadouri de Crăciun la peste 2.500 de copii din comunitățile unde activăm. Cei care au posibilitatea să ne susțină, o pot face aici„, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
„Mulți copii de la mine din sat și din alte comunități defavorizate nu se mai gândesc să ceară cadouri pentru că văd problemele oamenilor mari, văd cum părinții pun de-o parte fiecare monedă de 50 de bani ca să ia pâine a doua zi. Mă impresionează să văd maturitatea acestor copii, dar în același timp mă gândesc că nu este drept să se gândească doar la greutăți. Și copiii de la sate merită să se bucure ca orice alți copii de jucării, dulciuri sau de o carte cu povești „, a declarat Mara, elevă în clasa a VIII-a la o școală rurală din județul Ialomița.
#MoşCrăciunLaSate, campanie lansată de World Vision România pentru a dărui un cadou copiilor din satele României
Căldura Crăciunul va veni anul aceste în unele case de la sat doar prin cadouri. După ce-și cumpără lemnele pentru foc, iar ingredientele pentru cozonac sunt rânduite pe masă, banii multora dintre familiile din România rurală se termină. Cea mai frumoasă perioadă din an e o corvoadă pentru ei, pentru că nu-și pot permite să le ofere copiilor un cadou. World Vision România, alături de oamenii care vor să facă o bucurie celor mici, îşi doresc să ofere un cadou de Crăciun copiilor din mediul rural.
2550 de copii îl așteaptă pe Moș Crăciun cu inima plină de speranță și nasul lipit de geam. Scrisorile copiilor care îl aşteaptă pe Moş Crăciun anul acesta vor fi citite în direct la Magic FM, partener media al acestei campanii, în fiecare luni şi vineri, pe tot parcursul lunii decembrie.
Prin campania #MoșCrăciunLaSate, World Vision România a reușit să ajungă, anul trecut, cu dulciuri, jocuri și cărți la peste 3.000 de copii din comunitățile cele mai vulnerabile de la sate, reușind să depășească targetul cu 50%. Anul acesta, fundația și-a propus să ajungă cu cadouri la cel puțin 2.550 de copii din mediul rural.
Donații pentru cadourile de anul acesta se pot oferi prin SMS la 8864 (4 euro/lună) sau orice altă sumă aici.